عصر بازار

کمی ضعف دلار باعث رشد محدود طلا شد

عصر اعتبار- در اولین روز از مبادلات هفتگی با فاصله گرفتن دلار از بالاترین سطح ۲ ماهه ثبت شده در هفته گذشته ، قیمت جهانی طلا کمی رشد کرد ،آنهم به دلیل شکل گرفتن عدم قطعیت های سیاسی در قبل از اولین مناظره بین دو نامزد ریاست جمهوری امریکا ، ترامپ و رقیب انتخاباتی دموکرات او جو بایدن.

کمی ضعف دلار باعث رشد محدود طلا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷:۰۰

    ش پایگاه خبری « عصر اعبتار» به نقل از رویترز ، در مبادلات روز دوشنبه – 28 سپتامبر قیمت طلای نقدی با 0.1 درصد رشد به 1861.02 دلار در هر اونس رسید...طلای بازار آتی امریکا نیز با 0.1 درصد کاهش در رقم 1863.70 دلار در هر اونس قرار داشت .

    استفان اینس، تحلیلگر در اکسی کورپ گفت :"طلا قرار است با صدای دلار هدایت شود.".." حرکت بزرگ قیمت اختمالا بعد از مناظره ریاست جمهوری اتفاق خواهد افتاد، یعنی زمانیکه ما بدانیم نظر سنجی ها چه نتیجه ایی داشته است ."

    شاخص دلار امریکا کمی از بالاترین رکورد 2 ماهه خود عقب نشست و این شاخص 0.2 درصد در برابر سبدی از ارزهای رقیب کاهش یافت .
    یک دلاری قوی تر باعث گرانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای جهانی می شود .

    ترامپ و بایدن اولین مناظره ریاست جمهوری خود را روز سه شنبه برگزار خواهند کرد .

    بر اساس آمار سفراش کالاهای با دوام امریکا در اگوست بیشتر از حد انتظارات رشد کرده و حجم محموله های بارگیری شده در کشتی برای صادرات به بالاترین سطح نزدیک به 6 سال رسیده است که این موارد نشانگر ترمیم هزینه کرد کسب و کارها بر روی تجهیزات بعد از یک روند افت طولانی است .

    همچنین توجه سرمایه گذاران بر روی روند تصویب بسته محرک اقتصادی جدید امریکا است، بعد از آنکه نانسی پولسی ،رییس مجلس نمایندگان امریکا روز یکشنبه اعلام کرد بر سر بسته حمایتی از شرایط ایجاد شده توسط کرونا می توان با کاخ سقید به توافق رسید و این مذاکرات ادامه دارد  .

    اینس اضافه کرد :" فکر نمی کنم آنها در انتظار یک طغیان بزرگ و بودجه ایی عظیم باشند ، اما شاید سطح متوسطی را داشته باشیم ."

    اجرایی شدن سطح بی سابقه ایی از محرک های اقتصادی توسط بانک های مرکزی و دولت ها به هدف ترمیم خسارت های ناشی از بیماری همه گیر کووید- 19 باعث رشد بیش از 20 درصدی قیمت طلا تا به اینجای سال شده است..با اینحال از بعد از ثبت بالاترین رقم رکوردی در اگوست ، قیمت های طلا نزدیک به 10 درصد عقب نشینی کرده اند.

    بر اسا آمار منتظر شده از جانب کمیته مبادلات آتی امریکا، دلالان و سفته بازار سطح موقعیت گیری های افزایشی خود( قرار داد ها) در بازار طلای و نقره کومکس را در هفته منتهی به 22 سپتامبر کاهش داده اند .

    بر اساس اعلام صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان، حجم ذخیره فلز زرد این مجموعه در مبادلات روز جمعه با 0.02 درصد افت به 1266.84 تن رسید .

    هفته گذشته تقاضای فیزیکی طلا در مهم ترین مراکز مصرفی آسیا افزایش یافت، با توجه به اینکه فروشندگان بیشترین تخفیف قیمت در 6 هفته را عملی کردند .

    در بین دیگر فلزات گرانبها ، نقره بازار نقدی به 0.2 درصد کاهش در رقم 22.81 دلار در هر اونس قرار گرفت ،پلاتین با 0.5 درصد رشد به 851.46 دلار در هر اونس رسید و پالادیوم با 0.1 درصد صعود در رقم 2218.76 دلار در هر اونس مبادله می شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو