عصر بازار

کپیتال اکونومیکس:

طلا در انتهای سال ۲۰۰۰ هزار دلار در هر اونس است

عصر اعتبار- بر اساس اعلام یک شرکت تحقیقاتی ،حتی با اینکه قیمت ها به کمترین رقم دوماه سقوط کرده اند،اما احساسات صعودی در بازار طلا همچنان سالم باقی مانده است .

طلا در انتهای سال ۲۰۰۰ هزار دلار در هر اونس است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کیتکونیوز ، تحلیل گران کالاهایی در کپیتال اکونومیکس در گزارشی اعلام کردند انتظار می رود پس از افزایش قیمت هدف پایان سال این گروه ،قیمت طلا سال را در رقم های بالایی تمام کند .

    ساموئل برمن ، دستیار بخش اقتصاد کالاها در این شرکت تحقیقاتی مستقر در انگلیس ، در این گزارش گفت که آنها اکنون پیش بینی می کنند قیمت طلا در پایان سال 2000 دلار در هر اونس باشد و قیمت پایانی در سال 2021 را 2100 دلار در هر اونس  می بینند.. هدف جدید آخر سال این موسسه نسبت به برآورد قبلی ، یعنی هر اونس 1900 دلار در سطح بالارتی قرار دارد.

    این اظهارات در حالی بیان شد که قیمت طلا بدترین روند فروش خود را از زمان فروپاشی در ماه مارس به دلیل پاندمی را تجربه کرده است. قیمت طلا به زیر 1900 دلار کاهش یافت و هفته گذشته تقریباً 5 درصد سقوط کرد. برمن گفت که طلا در حال مبارزه با حرکت صعودی دلاری است که هفته گذشته به بالاترین سطح 2 ماه رسید.

    با این حال ، برمن گفت که پایین آمدن بازده واقعی اوراق در نهایت بر ارزش دلار تأثیر می گذارد و قیمت طلا را افزایش می دهد.

    "از آنجا که طلا هیچ درآمد و سود ذاتی ایی را ایجاد نمی کند ، جذابیت آن به عنوان یک دارایی با توجه به بازده واقعی ،مانند اوراق خزانه داری در برابر عملکرد نقش دارایی امن سرمایه آن تعیین می شود. بازده واقعی اوراق در ماه های اخیر به دلیل سقوط بازده اسمی و احیای انتظارات تورمی به شدت سقوط کرده است. " "ما فکر می کنیم که قیمت طلا تا اواخر سال 2021 در حال حرکت سمت بالا باشد چراکه بازده واقعی کاهش می یابد ، این می تواند ارزش دلار آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد."

    با توجه به اعلام فدرال رزرو که انتظار دارد نرخ بهره را تا سال 2023 در محدوده صفر تا سال  حفظ کند ، کپیتال اکونومیکس گفت که بازده اسمی اوراق 10 ساله در پایان سال را در 50 واحد پایه می بیند و برای آینده قابل پیش بینی در آنجا باقی خواهد ماند.

    برمن گفت: "این سقوط ، همراه با انتظارات تورمی بالاتر با بهبود شرایط اقتصاد ایالات متحده ، به معنای کاهش بازده واقعی خواهد بود."

    برمن گفت :"همزمان با افزایش انتظارات تورمی و بازده واقعی کمتر ، این موسسه پیش بینی می کند قیمت طلا در پایان سال بالاتر رود در حالی که سرمایه گذاران در جهانی ویران شده توسط ویروس کرونا همچنان به دنبال دارایی های امن سرمایه هستند.

    وی گفت: "اگر کووید- 19 به زودی تحت کنترل قرار نگیرد ، تقاضای سرمایه گذاری در ایی تی اف ها می تواند افزایش بیشتری را تجربه کند ، که این امر باعث افزایش قیمت طلا می شود."

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی