عصر بازار

طلا قبل از مناظره در حالت تثبیت قرار گرفته

عصر اعتبار-تا به اینجای مبادلات روز سه شنبه- ۲۹ سپتامبر قیمت های طلا در حالتی تثبیتی قرار داشتند ،چراکه دلار از بالاترین رقم شاخص دو ماهه خود عقب نشینی کرده ، با توجه به اینکه سرمایه گذاران نیز در انتظار برگزاری اولین مناظره بین بایدن و ترامپ وخبرها در مورد پیشرفت لایحه کمک مالی امریکا برای شرایط پاندمی هستند.

طلا قبل از مناظره در حالت تثبیت قرار گرفته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبارم به نقل از رویترز،قیمت طلای نقدی در زمان انتشار این خبر ( 28دقیقه پیش ) با کمی تغییر در رقم 1880.01 دلار در هر اونس قرار داشت ...قیمت طلا روز گذشته رشدی 1.1 درصدی را تجربه کرد که بیشترین رشد قیمت روزانه از آواخر اگوست بود .

    طلای مبادلات اتی امریکا نیز با 0.2 درصد صعود در رقم 1885.50 دلار در هر اونس قرار گرفت .

    شاخص ارزش دلار نیز روند کاهش خود را ادامه داد و از بالاترین رقم دو ماهه خود، یعنی 94.745 واحد ثبت شده در هفته گذشته فاصله گرفت .

    یک دلار ضعیف تر باعث ارزانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای جهانی می شود .( قیمت گذاری طلا به دلار است.)

    هووی لی، اقتصاددان در او سی بی سی بانک گفت :" از انجا که همبستگی نسبتا قوی باقی مانده، افت دلار به رشد قیمت طلا کمک کرده است ."...وی هچنین اشاره کرد عامل دیگر تاثیر گذار در چشم انداز قیمت محرک های مالی  در اقتصاد امریکا است.

    "اگر این لایحه تا قبل از انتخابات ماه نوامبر تصویب شود ، من فکر می کنم به احساسات ریسک کمک کند.طلا ممکن است تحت تاثیر ضعف دلار و انتظارات بالاتر تورمی به رقم های بالاتر صعود کند."

    سخن گوی مجلس نماینگان امریکا ، نانسی پولسی روز دوشنبه اعلام کرد که قانونگذاران دموکرات از لایحه 2.2 تریلیون دلاری رو نمایی کرده اند.اما مشخص نشد که دقیقا چه زمانی در مورد تصویب ان رای گیری خواهندکرد .

    طلا که معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی استاده می شود ، تا به اینجای سال جاری تحت تاثیر محرک های بی سابقه از جانب بانک های مرکزی و دولت ها به هدف ترمیم و احیای شرایط اقتصادی ایجاد شد ناشی از پاندمی توانسته رشد قیمتی بیش از 20 درصد را ثبت کند.

    بخش دیگری از احتیاط موجود در بازار به دلیل انتظار سرمایه گذاران برای برگزاری اولین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی و جو بایدن نامزد دموکرات است ، در حالیکه تنها 5 هفته به زمان انتخابات روز 3 نوامبر باقی مانده .

    اوتار ساندو، مدیر ارشد کالایی  در فیلیپ فیوچرز گفت :" مناظره های می تواند کیفی از عدم قطعیت ها را با خود حمل کند ." ...وی اشاره کرد مناظره می تواند کلیدی برای جهت  حرکت طلا در کوتاه مدت باشد .

    روز دوشنبه هر دوطرف مذاکره توافق پسا برگزیت، یعنی اتحادیه اروپا و بریتانیا اعلام کردند که هنوز اختلافات قبلی پا برجاست و نتوانسته اند به توافقی بر سر انها دست پیدا کنند.

    بر اساس گزارش رویترز ،تعداد موارد ابتلا به پاندمی کرونا در 27 ایالت از 50 ایالت امریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یافته که این مورد نیز بر نگرانی ها در مورد سقوط اقتصادی افزوده است .

    حجم ذخیره طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بورس با پشتوانه طلای جهان روز گذشته با 0.16 درصد صعود به 1268.89 تن رسید .

    در جایی دیگر از بازار، قیمت نقره در بازار نقدی با 1 درصد افت به 23.49 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با 0.3 درصد کاشه در رقم 876.47 دلار در هر اونس قرار گرفت ، در حالیکه پالادیوم با 0.4 درصد رشد به 2263.97 دلار در هر اونس مبادله می شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی