عصر بازار

طلای جهانی بعد از مناظره ترامپ و بایدن افت کرد

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازه فعلی از مبادلات روز چهارشنبه افت کرده ،چراکه شاخص ارزش دلار بعد از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و نامزد دموکرات ،جوبایدن در مسیر رشد قرار گرفته است.

طلای جهانی بعد از مناظره ترامپ و بایدن افت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت طلای بازار نقدی ( 30 دقیقه پیش ) با 0.5 درصد کاهش در رقم 1889.66 دلار در هر اونس قرار داشت ، بعد از انکه در اوایل مبادلات امروز تا 1899.12 دلار، بهترین قیمت یک هفته ایی صعود کرد.

    قیمت طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.4 درصد کاهش در رقم 1895.40 دلار در هر اونس رسید .

    شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب 0.1 درصد تقویت شد و در مسیر ثبت بهترین عملکرد یک ماهه از جولای 2019 است .

    خانوم مارگارت یانگ، تحلیلگر در دیلی اف ایکس که بررسی ارزها،کالاها و شاخص های تجاری را در این موسسه انجام می دهد گفت :"شاخص دلار همچنان حاکم بر حرکات قیمت طلا است ....مناظره انتخاباتی سورپرایز زیادی برای ما نداشت ."

    در حالیکه نامزد های انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر سر نحوه رهبری ترامپ در مورد پاندمی کووید -19 ، اقتصاد و مالیات بحس کردند ،مناظره کلیولند تبدیل به یک آشفتگی شد .

    همچنین سطحی از درخشش طلا به دلیل آمارهای بهتر از حد انتظار بخش تولید و خدمات چین از آن گرفته شد که باعث تقویت چشم انداز ترمیم اقتصادی شده است.

    حالاسرمایه گذاران در حال پیگیری لایحه کمک مالی برای شرایط کرونایی در امریکا هستند ، بعد از آنکه رییس مجلس نماینگان امریکا ، نانسی پولسی در ادامه گفتگوها با وزیر خزانه داری ، روز دوشنه اعلام کرد امیدوار است این هفته با کاخ سفید بر سر این لایحه به توافق برسد .

    طلا که به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی دیده می شود تا به اینجای سال تحت تاثیر محرک های بی سابقه از جانب بانک های مرکزی و دولت ها در سرتاسر جهان رشد قیمتی نزدیک به 25 درصد داشته است.

    یانگ اضافه کرد:"طلا وارد یک مرحله ادغام قیمت موقت شده اما این روند ممکن است یک دوره کوتاه اصلاح در بازار بلند مدت افزایشی آن باشد ،چراکه ما به سمت دور دوم از محرک های مالی امریکا می رویم."

    جان ویلیامز، رییس فدرال رزرو نیویورک روز سه شنبه گفت که اقتصاد امریکا از تاثیرات رکودی مربوط به پاندمی ترمیم بهتراز حد انتظاری را تجربه کرده است ،هرچند وی اضافه کرد که شاید بازگشت اقتصاد به شرایط قدرت کامل  به 3 سال زمان نیاز داشته باشد.

    در جایی دیگر از بازار، قیمت نقره تحویل فوری با 1.1 درصد افت به 23.91 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با 0.9 درصد سقوط به 876.27 دلار در هر اونس کاهش یافت و پالادیوم با 0.4 درصد رشد در رقم 2318.35 دلار در هر اونس مبادله می شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی