عصر بازار

ولس فارگو اعتقاد دارد آلان زمان خرید طلا است

عصر اعتبار- قیمت طلا در ماه سپتامبر ۲۰۰ دلار سقوط کرد و ولس فارگو آن را به عنوان یک فرصت عالی خرید در زمان تصحیح قیمت مورد انتظار ارزیابی می کند.

ولس فارگو اعتقاد دارد آلان زمان خرید طلا است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از کیتکونیوز،جان لا فورج ، رئیس بخش استراتژی دارایی در "بانک ولس فارگو "روز دوشنبه در مطلبی اعلام کرد: "ما خریدار طلا هستیم." ...."پس از یک دوره هفت ماهه عالی ، طلا در آگوست و سپتامبر کاهش قیمت داشته و در حال خنک شدن است.... قیمت هر اونس طلا در مبادلات روز دوشنبه در حدود 200 دلار پایین تر از بالاترین رقم تاریخی خود ،یعنی 2.075 دلار بود. "

    در زمان نوشتن مقاله ، طلای معاملات آتی تحویلی در دسامبر بازار کومکس به 1897.70 دلار معامله می شد که برای روز 0.82 درصد رشد داشت و طلای نقدی در 18893.10 دلار قرار داشت که برای روز 0.64 درصد رشد ثبت کرده بود.

    قدرت دلار آمریکا طی چند هفته گذشته دلیل عقب نشینی طلا بوده است.

    وی نوشت: "ما معتقدیم که این افت 10 درصدی تا حدودی به دلیل حباب های قبلی قیمت و همچنین عملکرد دلار آمریکا است." "از منظر حباب قیمتی ، افزایش 37 درصدی طلا نسبت به سال گذشته تا بالاترین سطح آن در 7 اگوست کاملا چشمگیر و دراماتیک بود... تضمین شده بود ، اما با این وجود چشمگیر نیز بود. "

    تصحیح ارزش طلا قطعاً پس از شکسته شدن بالاترین سطح قیمت از سال 2011  و رسیدن قیمت آن در اگوست به بالای 2070 دلار اتفاق افتاد.

    لافوج گفت :"طلا از سال 1980 تاکنون فقط 5 بار شاهد رالی قیمتی بیش از 37 درصد در این مدت کوتاه بوده است. حفظ این نوع از رالی های قیمتی بسیار سخت است و طلا در حال کاهش بخشی از آن رالی و خنک کردن خود است. ”

    پیش از سپتامبر ، دلار آمریکا در روند نزولی قرار داشت ، که به صعود طلا به بالاترین سطح خود کمک کرد.

    "از اوایل ماه اگوست ، دلار آمریکا روند نزولی را متوقف کرد. و در هفته های اخیر ، حتی شروع به بالاتر رفتن کرده است. 

    با این حال دیدگاه خوش بینانه ولس فارگو تغییری نکرده و این بانک همچنان به روند افزایشی طلا اعتقاد دارد.

    "زمینه اساسی -فاندامنتال خوب به نظر می رسد. نرخ بهره پایین است ، عرضه پول بیش از حد است (کاهش کمی- کیو ایی) ، و ما شک داریم که رالی سپتامبر شاخص دلار آمریکا بلند مدت باشد. " "ما طلا را در قیمت های فعلی به عنوان یک فرصت خرید خوب ارزیابی می کنیم و همانطور که اهداف پایان سال 2021 ما نشان می دهد ، انتظار افزایش قیمت طلا را داریم."

    در ماه جولای ، ولس فارگو پیش بینی های به روز شده قیمت طلا را منتشر کرد و بیان داشت که طلا می تواند تا پایان سال آینده تا 2200 دلار - 2300 دلار افزایش یابد ، این بدان معناست که هنوز پتانسیل صعودی زیادی وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی