عصر بازار

فشار فروش اخیر طلا منعکس کننده ادراک نسبی است تا ریسک مطلق

عصر اعتبار- به نظر برخی از تحلیلگران ، دلار آمریکا در حال از دست دادن رقابت برای رسیدن به قعر در بازارهای ارز است ، که این مورد باعث شده برخی از مدیران صندوق های سرمایه گذاری حجم قرار گیری در بازار طلا را کاهش دهند و باعث روند فروش شدید فلز زرد شود.

فشار فروش اخیر طلا منعکس کننده ادراک نسبی است تا ریسک مطلق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کیتکونیوز،آخرین داده های تجاری کمیسیون معاملات آتی کالاها (CFTC) نشان می دهد که قرار داد های خالص افزایشی در بازار طلا به پایین ترین سطح در حدود 15 ماه گذشته رسیده است.

    گزارش تعهدات تفکیک شده معامله گران سی افت تی سی -  CFTC برای هفته منتهی به 22 سپتامبر نشان داد که مدیران پولی موقعیت های ناخالص بلند مدت سوداگرانه خود در معاملات آتی طلای کامکس را 21.901 قرارداد کاهش به 144.670  رسانده اند . در همین زمان ، موقعیت های کوتاه مدت با 7.749 قرارداد افزایش به 63.222 قرارداد رسیده است.

    رقم خالص قرار دادها طلا در حال حاضر رقم 81.448 قرارداد است ، که تقریبا 27 درصد کاهش نسبت به هفته قبل دارد. در طی دوره بررسی ، انحلال و نقد شدن قرار داد های طولانی مدت، قیمت طلا را به سمت سطح حمایتی کمی پایین تر از  1900 دلار در هر اونس سوق داد. از زمان پایان دوره بررسی ، قیمت طلا کاهش بیشتری پیدا کرد و به پایین ترین سطح دو ماهه رسید.

    رقم خالص- NET LONG به شرایطی گفته می شود که در آن یک سرمایه گذار دارای یک پرتفوی متشکل از موقعیت های طولانی تر  بیشتری نسبت به موقعیت های کوتاه مدت در دارایی ، بازار ، سبد سهام یا استراتژی معاملاتی معین است. سرمایه گذاران خالص با افزایش قیمت دارایی سود خواهند برد...به طور مثال در ارقام بالا با کسر کردن رقم 63.222 مورد از رقم کلی 144.670 مورد به عدد 81.448 مورد می رسیم

    اگرچه قیمت طلا فشار فروش قابل توجهی را مشاهده کرده است ، اما تحلیلگران یک مسیر و راه امیدوار کننده را در عملکرد قیمت مشاهده می کنند. بسیاری از تحلیلگران گفته اند که افت سطحی از قرار داد های سوداگرانه بلند مدت به خالی شدن بازار از "دستهای ضعیف" کمک می کند و به طلا اجازه می دهد برای خروج از شرایط پایه محکمی ایجاد کند .

    تحلیلگران گفته اند که حتی در زمان دوره ادغام طلا بین 1900 تا 2000 دلار ، این فلز گرانبها در شرایط خرید بیش از حد( اشباع ) قرار گرفته بود.

    تحلیلگران تی دی سکیوریتیز در گزارش روز جمعه گفتند: "با توجه به موقعیت گیر های متورم در بازار ، کمی سوخت برای کاهش بیشتر قیمت تزریق شد و فلز زرد در محدوده مبادلاتی جدیدی پشتیبانی می شود که در نتیجه مدیران پولی را وادار می کند به طرز تهاجمی اقدام به نقد کردن موقعیت های بلند مدت کنند." "با این حال ، شایان ذکر است که معامله گران برخی از موقعیت گیری های کوتاه مدت را نیز اضافه کردند - این نشانه بازگشت برخی از بدبینی های سالم در بازار طلا است."

    اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالایی بانک ساکسو ، روز دوشنبه در گزارشی گفت که اگرچه هر اونس طلا به زیر 1900 دلار رسیده است ، اما هنوز سطح حمایت بحرانی را حفظ کرده است. با این حال ، او همچنین اضافه کرد که نمی تواند امکان افت دیگری در قیمت را رد کند ، به ویژه اگر دلار آمریکا همچنان به سمت بالا حرکت کند.

    وی گفت: "چشم انداز کوتاه مدت فنی و اساسی تا زمانی که بازده اوراق و شاخص دلار در ثبات نباشد تا حدودی چالش برانگیز است" ...." با این وجود طلا هنوز هم در بالای سطح پشتیبانی کلیدی 1837  دلار در هر اونس ، 38.2 درصد اصلاح قیمت رالی مارس تا آگوست ، معامله می شود."

    تحلیلگران کالا در بانک اسکوشیا روز دوشنبه در گزارشی گفتند که عملکرد ضعیف طلا بیشتر به دلیل سطح ادراک است نه واقعیت. آنها نوسانات کوتاه مدت طلا را پیش بینی می کنند.

    آنها گفتند: "به نظر می رسد فشار فروش اخیر منعکس کننده ادراک نسبی است تا ریسک مطلق در بازارهای ارزی،  که در این شرایط دلار آمریکا را پیشنهاد می دهند." ...."عوامل اساسی فل زرد در میان مدت سازنده باقی مانده است. به طور خاص ، اعلام فدرال رزرو برای تحمل تورم شدیدتر ، اگرچه منوط به چالش های اجرایی است ، اما این پتانسیل را دارد که بر نرخ بهره واقعی ایالات متحده فشار وارد کند."

    این فقط بازار طلا نبود که شاهد روند نقدینگی طولانی مدت بود. همچنین صندوق های تامینی  به سرعت قرار داد های صعودی خود در نقرهر ا نقد کرده و سطحی را به  قرار داد های کوتاه مدت اضافه کردند.

    گزارش تفکیکی نشان داد که موقعیت های ناخالص سوداگرانه افزایشی در معاملات آتی نقره کامکس با 1700 قرارداد کاهش به 61.547 مورد رسید. در همان زمان ، قرار داد های موقعیت های کوتاه مدت  با افزایشی 1070 مرودی به  به 25.052 مرود افزایش یافته است.

    در حال حاضر طول خالص قرار داد های نقره 36495 مورد است که 7 درصد کمتر از هفته قبل آز آن است.

    در طول دوره بررسی ، قیمت نقره 14.5 درصد کاهش یافته است.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو