عصر بازار

ضعف دلار و روند مذاکرات بر سر محرک باعث مقاومت طلا شد

عصر اعتبار- در مبادلات روزپنجشنبه -۱ اکتبر قیمت جهانی طلا کمی صعود کرد که دلیل آنهم تقویت اشتها برای فلز زرد تحت تاثیر دلاری ضعیف تر و نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات بر سر اقدامات محرک جدید در ایالات متهده بود .

ضعف دلار و روند مذاکرات بر سر محرک باعث مقاومت طلا شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار» به نقل از رویترز،قیمت طلا در بازار نقدی ( 20 دقیقه پیش ) با 0.3 درصد رشد به 1891.10 دلار در هر اونس رسید و توانست بعد از ثبت بیشترین افت قیمت ماهانه از اواخر سپتامبر 2016 ، ماه جدید را محدوده مثبت آغاز کند.

    طلای مبادلات آیت امریکا نیز با 0.1 درصد رشد در رقم 1897.30 دلار در هر اونس قرار داشت .

    ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد در اوآندا بانک گفت :" کمی آسایش خیال ایجاد شده که بخش اعظم رالی شاخص دلار پایان یافته است و حالا سرمایه گذاران بیشتر توجه خود را بر اخبارترمیم  اقتصادی جهان قرار داده اند.".

    افت 0.2 درصدی شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از رازهای رقیب و باقی ماندن آن نزدیک به کمترین رقم یک هفته ایی باعث ارزانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای جهانی شد ه است .

    روز چهارشنبه ،وزیر خزانه داری امریکا ، استیون منوچین گفت که در مذاکرات با نانشی پولسی بر سر بسته مالی حمایتی جدید که روندی طولانی پیدا کرده پیشرفت بسیار زیادی انجام شده است .

    اقدام بانک های مرکزی و دولت ها در سراسر جهان برای اجرایی کردن اقدامات محرک بی سابقه به هدف احیای اقتصادی های خسارت خورده خود از پاندمی به طلا کمک کرده تا به اینجای سال رشد قیمتی بیش از 20 درصد را ثبت کند ،چراکه فلز زرد معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی استفاده می شود .

    مشارک کنندگان در بازارها حالا در انتظار انتشار آمار متقاضایان هفتگی بیمه بیکاری روز پنجشنبه و همچینی داده های حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی امریکا برای روز جمعه هستند تا بتوانند سر نخ های بیشتری از روند ترمیم بزرگترین اقتصاد جهان به دست آورند.

    ایلیا اسپیواک، تحلیلگر ارشد در دیلی افت ایکس گفت:" اگر آمار اشتغال حدالقل هم راستا با انتظارات قرار گیرد و اعداد رشد دستمزد ها قوی باشد ،این برای طلا عاملی منفی خواهد بود ."

    روز چهارشنبه ،خانوم کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا در اظهاراتی فضا را برای تغییر در استراتژی این بانک همراستا با فدرال رزرو آماده کرد که می تواند شامل اجازه دادن به تورم برای صعود بیشتر بعد از باقی ماندن در رقم های کم برای مدتی طولانی باشد .

    در بین سایر فلزات گرانبها ،نقره در بازار نقدی با 1.3 درصد رشد به 23.50 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با ثبت بهترین رقم قیمت در بیش از یک هفته ، 904.50 دلار در هر اونس ، در ادامه مبادلات با 1.7 درصد صعود در رقم 903.19 دلار در هر اونس قرار گرفت و پالادیوم با دستاوردی 0.7 درصدی به قیمت 2321.70 دلار در هر اونس مبادله می شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی