عصر بازار

دستگیری فروشنده چک‌های جعلی و سرقتی

عصر اعتبار- ماموران پیس آگاهی دو متهم را که با فروش چک‌های جعلی و مسروقه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، دستگیر کردند.

دستگیری فروشنده چک‌های جعلی و سرقتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در تاریخ بیست و هشتم تیرماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت اسناد، مدارک و دسته چک از داخل گاو صندوق دفتر مشاور املاک از سوی دادسرا به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که درپی آن تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و در نخستین گام با انجام اقدامات و تحقیقات میدانی موفق به کشف سرنخ‌هایی از سارقان شدند.

    همچنین در جریان رسیدگی به پرونده، ماموران مطلع شدند که در تاریخ چهارم مرداد ماه یکی از چک های مسروقه توسط فردی با هویت معلوم به بانک ارائه شده است که در همین راستا این فرد با هماهنگی قضایی به پلیس آگاهی دعوت شد و اعلام کرد که چک را از فردی به هویت نیما دریافت کرده است. همزمان با رسیدگی به این موضوع مشخص شد که افراد دیگری نیز با چک های مسروقه به بانک مراجعه کرده‌اند.در نهایت با جمع بندی سرنخ های به دست آمده کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه نیما را شناسایی کرده و پس از اخذ مجوز قضایی او را  در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند. همچنین در بازرسی از مخفیگاه او 25 فقره چک سفید امضا نیز کشف و ضبط شد.

    با انتقال نیما به پلیس آگاهی، او تحت بازجویی قرار گرفته و سرانجام به جرم اعتراف کرد و گفت: با همدستی فردی دیگر به نام سیامک حدود سه سال است که چک‌های مسروقه و جعلی را به فروش می‌رساند. با شناسایی مخفیگاه همدست متهم در اسلامشهر، تیمی از کارآگاهی با اخذ نیابت قضایی به مخفیگاه او نیز اعزام شده و این فرد را هم دستگیر کردند. همچنین در بررسی محل اختفای او بیش از 20 فقره چک سفید امضای دیگر هم کشف و ضبط شد.

    مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که تا کنون 22 تن از مالباختگان شناسایی شده اند اما با توجه به گستردگی جرم هر دو متهم با دستور قضایی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو