عصر بازار

با وجود مخالفت جمهوری‌خواهان؛

مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک جدید ۲.۲ تریلیون دلار را تصویب کرد

عصر اعتبار- مجلس نمایندگان آمریکا در حالی بسته کمک کرونایی پیشنهادی ۲.۲ تریلیون دلاری جدید خود را تصویب کرد که مخالفت کاخ سفید و جمهوری‌خواهان احتمالاً باعث رأی نیاوردن این بسته در مجلس سنا خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک جدید ۲.۲ تریلیون دلار را تصویب کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، شب گذشته مجلس نمایندگان آمریکا در حالی بسته کمک کرونایی پیشنهادی 2.2 تریلیون دلاری جدید خود را تصویب کرد که مخالفت کاخ سفید و نمایندگان جمهوری‌خواه با این بسته احتمالاً باعث رأی نیاوردن این بسته در مجلس سنا خواهد شد.

    جمهوری‌خواهان معتقدند بسته کمک دموکرات‌ها هزینه خیلی بالایی و خواستار کاهش 1 تریلیون دلاری آن می‌باشند. این در حالی است که دموکرات‌ها در ماه می 1 تریلیون دلار از پیشنهاد قبلی خود کاسته بودند.

    این رأی‌گیری پس از مذاکرات روز گذشته بین نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان و وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین انجام شد. آنها در پایان این مذاکرات روی نتیجه مشخصی توافق نکردند و تنها با سازنده دانستن آن تاکید کردند که باید این مذاکرات ادامه پیدا کند.

    اختلاف بین مجلس نمایندگان و مجلس سنا باعث شده است در چند ماه اخیر نتوانند بسته کمک کرونایی جدیدی برای شهروندان و شرکت‌هایی که از تأثیرات شدید اقتصادی پاندمی کرونا رنج می‌برند تصویب کنند.

    بسته پیشنهادی جدید دموکرات‌ها شامل کمک اضافی 600 دلاری هفتگی برای بیکاران علاوه بر حقوق بیکاری، پرداخت یارانه مستقیم 1,200 دلاری به همه آمریکایی‌ها، اعطای 436 میلیارد دلار در طول یک سال به دولت‌های محلی و ایالتی برای مقابله با کرونا، کمک 25 میلیارد دلاری به ایرلاین‌ها، تزریق 75 میلیارد دلار دیگر برای توسعه تست کرونا، کمک 225 میلیارد دلاری به تعلیم و تربیت و تخصیص چندین میلیارد دلار برای حمایت از اجاره‌نشین‌ها و پرداخت وام‌های مسکن معوق می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی