عصر بازار

بریج واتر :

نگهداری چیزی که بانک های مرکزی نمی توانند تولید کنند عاقلانه است

عصر اعتبار- ری دالیو ،مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری" بریدج واتر " در گزارش ماه سپتامبر خود اعلام کرده طلا خیلی گران نیست و برای ورود به بازار آن نیز دیر نشده.

نگهداری چیزی که بانک های مرکزی نمی توانند تولید کنند عاقلانه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر اعبتار»  به نقل از کیتکو نیوز ،در مطلبی با عنوان "برخی از چشم اندازهای طلا در پارادیام جدید" اعلام شده :" "در دنیای که سیاستگذاران در سرتاسر جهان برای چاپ پول ، افزایش هزنیه کرد و نگهداشتن نرخ بهره در صفر درصد تحت فشار هستند، تغییرات" تکتونیک شیفت – تغییراتی زمین ساختی "در جایی که قدرت جهانی قرار دارند ایجاد شده وهمچنین درگیری های موجود در آن، طلا نقش منحصر به فردی در محافظت از پرتفوی ها دارد." ...... "نگه داشتن میزانی از چیزی که بانک های مرکزی نمی توانند آنرا تولید کنند( منظور کاری مانند چاپ پول) عاقلانه است."

    نکته کلیدی که این صندوق بیان می کند این است که افزایش هر اونس طلا به 2075 دلار در سال جاری در واقع در مقایسه با حرکت های گذشته فلز گرانبها در طی دوره های تناسبی "کاملاً متوسط" بود.

    بریج واتر اعلام کرد: "طلا تا به اینجای سال در حدود 30 درصد در برابر دلار و مقدار قابل توجهی در برابر سایر ارزهای اقتصاد های پیشرفته جهان رالی قیمتی داشته، که این اتفاق ناشی از محرک های مالی و پولی بزرگ بی سابقه در زمان صلح است ." "این پویایی و دینامیک حرکتی ،واکنشی کلاسیک است که به احتمال زیاد هنوز در اوایل دوره ابتدایی خود قرار دارد ... ما در طول قرن گذشته چند دوره محرک خارق العاده داشته ایم - همه در زمان رکود اقتصادی ، جنگ ها یا حضور همزمان هر دو آنها روی دارد  و در همه موارد طلا شاهد رالی های قیمتی سه رقمی بود که افزایش قیمت اخیر آن در برابر آنها به کوتوله ایی شبیه است. "

    بر اساس اعلام این صندوق تامینی 138 میلیارد دلاری ، این می تواند بدان معنا باشد که طلا قبل از پایان این بازار افزایشی ، پتانسیل صعودی زیادی دارد.

    نتیجه سیاست های مالی و پولی محرک کاهش ارزش پول های کاغذی است ، محیطی که طلا در آن رونق می گیرد. بریج واتر خاطرنشان کرد: "این پویایی در افزایش سه رقمی طلا در طول سیاست کاهش کمی اول( QE1 )و  دوره سیاست کمی دوم( QE2 )آشکار بود و ما امروز شاهد ادامه انجام آن هستیم ."

    کیو ایی 1 ،لقبی است که به دور ابتدایی خرید اوراق توسط فدرال رزرو گفته می شود. این زمانی است که بانک فدرال به طور گسترده فعالیت های استاندارد بازار آزاد خود را افزایش داد و اوراق بدهی را از بانک های زیر مجموعه خود خریداری کرد.

    کیو ایی 2 به دور دوم برنامه خرید اوراق فدرال رزرو اشاره دارد،که پس از بحران مالی 2008 و رکود بزرگ عملی شد.

    طلا یکی از معدود دارایی هایی است که می تواند سرمایه گذاران را در برابر کاهش ارزش پول کاغذی محافظت کند ، به ویژه در زمان چاپ گسترده پول و نرخ بهره صفر درصد.

    "ارائه بدترین عمکلرد معامله ایی از جانب ارزهای کاغذی ، انگیزه کمی برای نگهداری آنها نسبت به طلا فراهم می کند ... با توجه به میزان چاپ و نیاز مداوم به هزینه کرد ها ، و با توجه به اینکه جایگزینی درآمد از دست رفته ذاتاً تورم بیشتر است تا ایجاد اعتبار بیشتر ، ما می توانیم فشارهای تورمی را در حالی که اقتصاد ضعیف است ، افزایش دهیم. "

    در این پس زمینه ، قیمت طلا برای ورود به بازار آن خیلی گران نیست ، به خصوص وقتی با سایر فروشگاه های ثروت مقایسه می شود .

    بریج واتر اشاره کرد :"از آنجا که در جهان فعلی سرمایه گذاران نسبت به ایمنی پول های فیات راحت تر شده اند و تورم در طول زندگی بسیاری از سرمایه گذاران مشکلی اساسی ایجاد نکرده است ، حجم بسیار کمی از پولهای کاغذی چاپ شده به بازار طلا راه یافته است . "..... "همین امر در مقایسه ارزش سهام طلای جهان با محدودیت بازار دارایی های مالی صادق است. حجم تخصیص سرمایه گذاران به طلا در مقایسه با تاریخ و به ویژه در مقایسه با دوره های قبلی کاهش ارزش پول کاغذی که در نهایت تورم ایجاد کرده ، نسبتاً کم است. "

    علاوه بر این ، طلا که هیچ بازدهی ارائه نمی دهد ، در حال حاضر در یک سبد دارایی ها جذاب تر شده ، زیرا بازدهی که دارایی های مالی در حال حاضر ارائه می دهند ، خیلی جذاب نیستند.

    "نه تنها نرخ بازده واقعی پول های نقدی ،بلکه بازده واقعی اوراق 10 ساله نیز اکنون منفی است و این بدان معناست که بازده اوراق قرضه با تورم همگام نخواهد شد. این فشرده سازی که بازده تمام دارایی های مالی را تحت تأثیر قرار داده است ، باعث افزایش ارزش سهام و کاهش  بازده می شود. "

    بریدج واتر عملکرد طلا را در هنگام تورم ، کاهش تورم و رکود تورمی بررسی کرد.

    در مورد نبود تورم( دوره رکود و کاهش قیمت ها ) بدون محرک کافی… قیمت طلا عملکرد نسبی بهتری دارد چراکه به شکل پیش فرض مسئولیت عملکرد آن به عنوان دارایی به عهده هیچ چیز دیگری نیست ....... در صورت انجام یک سیاست حمایتی موفق و ایجاد تورم … طلا نیز بطور کلی تقویت می شود و عملکرد ان در نقایسه با دوره نبود تورم بهتر است…و در رکود تورمی بازده دارایی پول های کاغذی از بین می رود ، در حالی که طلا به عنوان ذخیره واقعی ارزش می درخشد. "

    بریدج واتر اظهار داشت ، این فلز زرد همچنین از سرمایه گذاران در برابر هرگونه درگیری احتمالی خاص منطقه ایی محافظت می کند و لایه دیگری از ایمنی را به آن اضافه می کند.

    به سرمایه گذاران توصیه نمی شود برای ورود به بازار صبر کنند تا ارزش بازار طلا نسبت به دیگر دارایی های مالی گسترش یابد. در آن زمان ، ممکن است برای ورود خیلی دیر باشد.

    "یک دلیل اصلی که امروز بازارطلا " کوچک "به نظر می رسد دقیقاً این است که در مقایسه با نقدینگی موجود در بازارهای مالی ،هنوز نقدینگی زیادی در این بازار جریان پیدا نکرده است. در ارزیابی های امروز ، تعداد نسبتاً کمی از سرمایه گذاران با تغییرات نسبتاً کمی در تخصیص دارایی پرتوفی خود ، هنوز هم می تواند تأثیر زیادی در بازار طلا داشته باشند. بنابراین تأخیر تا زمان افزایش نقدینگی اساساً به معنای انتظار تا گران شدن طلا است. ”

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی