عصر بازار

برگزیت ۷۵۰۰ شغل و ۱.۶ تریلیون دلار سرمایه را از انگلیس بیرون می‌برد

عصر اعتبار- شرکتهای خدمات مالی فعال در انگلیس ۷۵۰۰ نیروی کار و بیش از ۱.۲ تریلیون پوند (۱.۶ تریلیون دلار) از سرمایه‌های خود را قبل از برگزیت از انگلیس خارج کرده و به اتحادیه اروپا می‌برند.

برگزیت ۷۵۰۰ شغل و ۱.۶ تریلیون دلار سرمایه را از انگلیس بیرون می‌برد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شرکتهای خدمات مالی فعال در انگلیس 7500 نیروی کار و بیش از 1.2 تریلیون پوند (1.6 تریلیون دلار) از سرمایه‌های خود را قبل از برگزیت از انگلیس خارج کرده و به اتحادیه اروپا می‌برند.

    شرکت خدمات حرفه‌ای ارنست اند یانگ (EY) انگلیس بیش از 400 تغییر مکان را در ماه گذشته اعلام کرد. این شرکت 222 موسسه بزرگ مالی در انگلیس را تحت کنترل دارد. از 2016 که انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای داد، صنعت مالی این کشور 2850 موقعیت شغلی به اتحادیه اروپا اضافه کرده که بیشترین آنها در دوبلین، لوکزامبورگ و فرانکفورت بوده است.

    شرکت های فعال در لندن، پایتخت مالی اروپا، از سال آینده گذرنامه خود برای ارائه خدمات در سراسر اتحادیه اروپا را از دست می‌دهند. آنها باید برای تجارت با مشتریانشان در این منطقه مجوز اتحادیه اروپا را داشته باشند. این مشتری‌ها یک چهارم درآمد  لندن را تشکیل می‌دهند. اتحادیه اروپا هنوز تضمینی برای دسترسی این شرکت‌ها به مشتریانشان در این بلوک نداده است.

    شرکت خدمات مالی جی پی مورگان سرمایه و نیروی کار خود را در هفته‌های اخیر منتقل کرده و شرکت گلدمن ساچز قصد دارد 100 نفر دیگر را به اروپا تغییر مکان دهد.

    موسسه پژوهشی بروگل در 2018 اعلام کرد لندن 10000 شغل مربوط به بانکداری و 20 هزار شغل در صنعت خدمات مالی را از دست می‌دهد. خاویر رولت، مدیر سابق بازار بورس لندن گفت این رقم احتمالاً به 232 هزار شغل می رسد.

    گزارش EY نشان می دهد 24 شرکت خدمات مالی اعلام کرده‌اند سرمایه‌های خود را به‌خاطر بی‌ثباتی در مورد ماهیت ادامه دسترسی لندن به اتحادیه اروپا، از این شهر خارج می‌کنند.

    لندن در حال حاضر بیشترین سهم سرمایه‌های بانکی آمریکا را در اروپا دارد. 5 شرکت بزرگ وال استریت در پایان سال گذشته میلادی 136 میلیارد دلار سرمایه در انگلیس داشتند. این رقم برای اتحادیه اروپا برابر با 45 میلیارد دلار بود. ولی انتظار نقل و انتقال‌های بیشتری در ماه‌های آینده می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی