عصر بازار

کرونا و برگزیت چقدر برای بریتانیا هزینه دارد؟

عصر اعتبار- بر اساس تحقیقات شرکت حقوقی بیکر و مکنزی، پیش‌بینی می‌شود شیوع بیماری کووید-۱۹ به همراه برگزیت، سالانه ۱۷۴میلیارد دلار برای بریتانیا هزینه داشته باشد.

کرونا و برگزیت چقدر برای بریتانیا هزینه دارد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت حقوقی بیکر و مکنزی، مجموع شیوع بیماری کووید-19 و شکست در معاملات تجاری پس از برگزیت با اتحادیه اروپا، می‌تواند سالانه 134میلیارد پوند (174میلیارد دلار) هزینه داشته باشد.

    نخست‌وزیر بریتانیا، بوریس جانسون، تاریخ 15اکتبر را به عنوان آخرین مهلت برای انعقاد معاملات تجاری پس از برگزیت تعیین کرد که با ترک انگلیس از عضویت غیررسمی اتحادیه اروپا در پایان سال جاری عملی می‌شود.

    بیکر و مکنزی در گزارشی با عنوان "آینده تجارت بریتانیا" اعلام کرد؛ شیوع بیماری کووید-19، تولید ناخالص داخلی بریتانیا را 2.2درصد کمتر از سطح پیش‌بینی شده قبل از شیوع کاهش خواهد داد.

    به گفته بیکر و مکنزی، علاوه بر این، برگزیت، حتی با یک معامله تجاری، در مقایسه با یک سناریوی فرضی که اگر بریتانیا در اتحادیه اروپا باقی بماند، تولید ناخالص داخلی را در بلند مدت 3.1درصد کاهش می‌دهد، در حالی که صادرات کالاها نیز 6.3درصد کمتر خواهد بود.

    بدون معاملات تجاری، هزینه برگزیت در دراز مدت به 3.9درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد.

    به رغم اینکه مشاغل برای جبران هزینه‌های افزوده شده توسط برگزیت، با پیکربندی مجدد زنجیره‌های تامین اقداماتی انجام می‌دهند، کاهش درآمد صادرات برای تولیدکنندگان بریتانیا قابل توجه خواهد بود.

    با توجه به اینکه هزینه‌های خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بسیار زیاد خواهد بود، دولت باید از تمام ابزارهای موجود برای کمک به کاهش خسارت‌های اقتصادی استفاده کند.

    مخالفان خروج بریتانیا می‌گویند که برگزیت برای دهه‌های آینده از نظر مالی و قدرت برای کشور گران تمام می‌شود، هر چند طرفداران می‌گویند که تخمین‌ها برای ضرر اقتصادی بیش از حد بدبینانه بوده است.

    طرفداران برگزیت بر این باورند که گرچه هزینه‌های کوتاه‌مدت وجود دارد، اما منافع اقتصادی و سیاسی در بلندمدت می‌تواند بسیار بیشتر از آن باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو