عصر بازار

برخی تحلیلگران اعلام کردند:

با توجه به توییت ترامپ دلیلی برای خرید طلا تا بعد از انتخابات وجود ندارد

عصر اعتبار- به گفته برخی از تحلیگارن از آنجا که رئیس جمهور آمریکا امکان اقدامات محرک جدید در کوتاه مدت را از روی میز احتمالات برداشته و آنرا به بعد از انتخابات موکول کرده ، تا آن زمان دلیلی برای خرید طلا و نقره وجود ندارد.

با توجه به توییت ترامپ دلیلی برای خرید طلا تا بعد از انتخابات وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کیتکونیوز،در واکنشی شدید به اظهارات ترامپ در توییتر ، بازارهای  طلا ، نقره و سهام ایالات متحده به طور قابل توجهی کاهش یافتند.. طلای معاملات آتی تحویلی  در دسامبر با سقوط از سطح پشتیبانی مهم 1900 دلار ، به 1898.30 دلار در هر اونس افت کرد و بیش از 1 درصد برای روز افت داشت. در همین حال ، قیمت اونس نقره در روز گذشته 4 درصد کاهش یافته و به 23.525 دلار معامله شد.

    چارلی ندوس ، استراتژیست ارشد بازار در لاساله فیوچرز گروپ گفت: "ما هفته گذشته یک جهش قیمت خوب را دیدیم و به نظر می رسید که اوضاع بازار در حال سرو سامان گرفتن است ، اما اکنون وضعیت رالی کاملاً تعطیل شده است."

        دونالد ترامپ در توییتی اعلام کرد :"نانسی پلوسی درخواست 2.4 تریلیون دلار دلار برای کمک مالی به ضعف دولتهای محلی دموکرات و مقابله با جرایم را ارایه داده ، که به هیچ وجه ارتباطی با کووید -19 ندارد .. ما یک پیشنهاد بسیار سخاوتمندانه 1.6 تریلیون دلاری ارائه داده ایم و طبق معمول ، او در مذاکرات حسن نیت ندار... من این دخواست  را رد می کنم .

    آدام باتون ، استراتژیست ارشد ارز در فارکس لایو دات کام گفت که برای دستیابی طلا به 2000 دلار در هر اونس ، بازارها باید هزینه های محرک جدید را ببینند. وی افزود که طلا توانسته بود دستاوردهای اخیر را حفظ کند زیرا به نظر می رسید دموکرات ها و جمهوری خواهان در آستانه انتخابات 3 نوامبر به یک توافق بر سر بسته محرک نزدیک می شوند.

    وی گفت: "در کوتاه مدت ، نظرات ترامپ برای طلا بسیار منفی خواهد بود." سرمایه گذاران برای خرید طلا تا بعد از انتخابات منتظر می مانند .

    باتن اضافه کرد که نظرات توییتری ترامپ همچنین مبارزات وی برای انتخابا مجدد را به خطر می اندازد.

    وی گفت: "من فکر می کنم ترامپ این انتخابات را دور انداخته است." "هیچ کس انتخابات را بابت دادن پول رایگان از دست نمی دهد."

    باتن گفت که انتخابات اکنون به رفراندومی برای اقدامات محرک ، در مقابل ریاضت اقتصادی تبدیل می شود.

    وی گفت: "من کاملاً اعتقاد دارم که در این وضعیت اقتصادی ، رای دهندگان به کسری بودجه اهمیت نمی دهند."... "واضح است که دموکرات ها می خواهند اقدامات محرک بیشتری انجام دهند ، بنابراین اگر جنجالی در واشنگتن رخ دهد ، قیمت طلا به 2500 دلار می رسد. اما اکنون باید تا بعد از انتخابات منتظر بمانیم. "

    در مورد اینکه قیمت طلا پس از عقب نشینی از  1900 دلار تا چه حد می تواند کاهش یابد ، هر دو تحلیلگر ، یعنی باتن و نودس  گفتند که سرمایه گذاران باید حداقل عملکرد طلا در  1850 دلار در هر اونس را تحت نظر داشته باشند.

    "من فکر می کنم ما ممکن است خیلی کمتر از 1850 دلار را نیز داشته باشیم. من فکر می کنم قبل از اینکه مردم دوباره برای خرید وارد بازار شوند ،ما می توانیم تا 1800 دلار عقب نشینی کینم. "

    نودس گفت که سرمایه گذاران باید به عملکرد دلار آمریکا نیز توجه داشته باشند زیرا به نظر می رسد شاخص دلار آمریکا می خواهد به بالای 94 واحد بازگردد.

    وی گفت: "اگر دلار آمریکا شروع به گران شدن کند ، وضعیت بدی برای طلا ایجاد خواهد شد .."

    بیل باروک، مدیرعامل بلو لاین فیوچرز گفت : در واکنش به لغو مذاکرات بر سر بسته محرک اقتصادی جدید توسط ترامپ تا بعد از انتخابات ، بورس سقوط کرد  و نوسانات بیشتر تا قبل از انتخابات وجود خواهد داشت ."

    S&P 500 در اوایل جلسه معاملات روز سه شنبه به سود رسیده بو ، پس از اعلام ترامپ بیش از 1 درص سقوط کرد.

    ماه اکتبر از نظر تاریخی در دو انتخابات گذشته بالاترین حجم نوسان را داشته و در هر دو سال 2016 و 2012 ، سهام در اکتبر سقوط کردند.

    " فکر می کنم ما شاهد نوسانات مداوم تا انتخابات خواهیم بود و البته این روند را همین حالا هم می بینیم . ...باروک خاطرنشان کرد که بسته محرک احتمالاً فقط پس از انتخابات ارائه خواهد شد.

    "با پایان دوران انتخابات ، من فکر می کنم که شاهد اجرایی شدن سیاست های مالی حمایتی  خواهیم بود. رئیس فدرال رزرو ، رئیس جروم پاول ، گفته است که ما به سیاست های مالی جدید نیاز داریم. آنها می خواهند کاری را به انجام برسانند و من فکر می کنم بعد از انتخابات آنها در انجام اقدامات خود آزادتر هستند. "

    باروک افزود ، در صورت اعلام بسته محرک ، این برای سهام ارزشمند خواهد بود و انتظار می رود بازده اوراق افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو