عصر بازار

استاندارد چارترد:

پیروزی بایدن فاکتوری صعودی که هنوز در قیمت گذاری های طلا محاسبه نشده

عصر اعتبار- بر اساس اعلام بانک استاندارد چارترد ، پیروزی جو بایدن ، نامزد دموکرات ریاست جمهوری در انتخابات پیش رو ، "بیشترین ریسک صعودی"را برای طلا در پایان سال نشان می دهد و این مورد هنوز در قیمت گذاری بازار فلزات گرانبها محاسبه نشده است.

پیروزی بایدن فاکتوری صعودی که هنوز در قیمت گذاری های طلا محاسبه نشده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کیتکونیوز،خانوم سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات گرانبها در استاندارد چارترد گفت :"علی رغم نتیجه نظرسنجی ها ، به نظر نمی رسد که عملکرد و موقعیت گیری های قیمت طلا منعکس کننده پیروزی بایدن باشد... پیروزی بایدن و کنترل کامل کنگره بیشترین ریسک صعودی را برای قیمت طلا به همراه دارد. هنوز هم ، فرای انتخابات ، پس زمینه کلان همچنان از دستاوردهای بیشتر طلا حمایت می کند. "

    کوپر پیش بینی کرد در طی سه ماهه چهارم سال جاری هر اونس طلا تا 2000 دلار افزایش یابد و در سه ماهه اول سال آینده به 2100 دلار صعود کند.

    روند حرکت طلا در سال جاری میلادی با حرکات دلار آمریکا گره خورده است و احتمالاًاین روند ادامه خواهد داشت. به همین دلیل کوپر مفید بودن پیروزی بایدن برای طلا را برجسته می کند.

    "دلار آمریکا در حال حاضر عامل اصلی حرکت های طلا است و در شش انتخابات گذشته ، همبستگی طلا و دلار آمریکا نه تنها پنج هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری کاملاً منفی( افت یکی به صعود دیگری ختم می شود) بود ، بلکه در زمان انتخابات نیز چنین بوده است. در نیمی از موارد ، این رابطه( معکوس) تقویت شده. ".....کوپر توضیح داد. " پیروزی بایدن و دستیابی کامل دموکراتها به کنگره ، با توجه به محرک های مالی بیشتر(اعلامی از جانب دموکرات ها) و افزایش مالیات ، ضعف ترین سناریو را برای دلار ، بازده اوراق خزانه داری  و دارایی های با ریسک بالای ایالات متحده ایجاد می کند .... و با توجه به اینکه طلا در حال حاضر قوی ترین همبستگی (بیش از 50 درصد) با دلار آمریکا را دارد ، واکنش شاخص ارزش دلار عاملی کلیدی است . "

    به گفته تحلیلگران تاریخی ، معمولا قیمت طلا پس از پیروزی جمهوری خواهان کاهش یافته است.

    کوپر خاطرنشان کرد: "در شش انتخابات گذشته پاسخ قیمت طلا تا زمان انتخابات مخلوط و متفاوت بوده است ، اما از نظر تاریخی پس از پیروزی جمهوری خواهان قیمت ها به طور گسترده ای کاهش یافته است."

    احتمال یک انتخابات رقابتی شرایط را پیچیده می کند..... "عدم اطمینان قابل توجهی در رابطه با عملکرد طلا در صورت رقابتی شدن انتخاباتی وجود دارد. با استفاده از انتخابات 2000 به عنوان راهنما ، یادآور می شویم که قیمت طلا در ابتدا در یک بازه مبادلاتی محدود معامله می شد ، اما با طولانی شدن عدم قطعیت ، در اواخر ماه نوامبر مورد توجه سرمایه گذار قرار گرفت. با این حال ، قبل از اینکه فاکتورهای  بنیادی حمایت خود را آغاز کنند ، طلا در سال 1999 نیز در نقاط پایینی قرار داشت. "

    پس از آنکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مذاکرات بر سر محرک اقتصادی با دموکراتها را لغو می کند ، طلا در زیر سطح 1900 دلار در هر اونس باقی ماند... در زمان تهیه این مقاله ، طلای معاملات آتی تحویلی در  دسامبر بازار کومکس به قیمت 1890.3 دلار معامله می شد که برای  روز 0.97 درصد افت داشت.

    کوپر گفت: "هنوز موقعیت گیری های کوتاه مدت در آستانه انتخابات ایالات متحده شکل نگرفته ، اما ما معتقدیم در دوره ایی بلند مدت تر ، نرخ بهره واقعی منفی ، محرک های بی سابقه و دلار ضعیف تر همچنان به سلطه خود ادامه می دهند و زمینه مطلوبی را برای طلا فراهم می کنند."

    این تحلیلگر یادآور شد به طور کلی ، اکثر سناریوهای امسال بر اساس ضعیف تر شدن دلار آمریکا شکل گرفته که در بلند مدت برای طلا مفید است .

    در کوتاه مدت ، تاخیرها در اجرایی شدن محرک مالی در آستانه انتخابات سطحی از روندی پر نوسان برای طلا را ایجاد می کند. با این وجود ، افت قیمت ها فرصت خوبی را برای خرید فراهم می کند.

    کوپر گفت: "نوسانات پیرامون زمان انتخابات و محرک های مالی احتمالاً نقاط ورودی جذابی را برای موقعیت های طولانی مدت ( افزایشی )فراهم می کند." "همبستگی طولانی مدت با سهام ایالات متحده نزدیک به دوره خنثی است و ما انتظار داریم که این مورد دوباره تکرار شود. با این حال ، در زمان منتهی به انتخابات ، ما می توانیم رفتار طلا را به هر دو شکل ممکن ببینیم ،یعنی به عنوان یک مکان امن - مانند انچه هفته گذشته انجام داد- و همچنین یک دارایی با ریسک بالا .. "

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی