عصر بازار

تقویت دلار و افت طلا ادامه دار شد

عصر اعتبار- با توجه به کمی ترمیم در شاخص ارزش دلار ،قیمت جهانی طلا در مبادلات روز سه شنبه -۱۳ اکتبر افت کرد در حالیکه انتظار برای ارایه بسته های محرک اقتصادی در امریکا و افزایش موارد ابتلا به ویرورس کرونا سطحی از حمایت را برای قیمت فلز زرد ایجاد کرده است .

تقویت دلار و افت طلا ادامه دار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر اعبتار» به نقل از رویترز ، قیمت طلای نقدی با 0.6 درصد افت در زمان انتشار این گزارش ( 30 دقیقه پیش ) در 1910.76 دلار در هر اونس قرار داشت...طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.3 درصد کاهش در رقم 1923 دلار در هر اونس مبادله می شد .

    هووی لی،اقتصاد دادن در بانک او سی بی سی گفت :" ترمیمی در شاخص ارزش دلار ایجاد شده ....در حال حاضر در غیاب ضعف بیشتری در شاخص دلار ، افزایشی های طلا کمی عصبی هستند ."

    در این بازه از مبادلات امروز ، شاخص ارزش دلار 0.1 درصد رشد در برابر سبدی از ارزهای رقیب ثبت کرده ، در حالیکه شاخص بازارهای سهام آسیایی نیز ضعیف تر شده اند .

    همچنین در رادار توجه سرمایه گذاران بسته محرک جدید ایالات متحده نیز وجود دارد ، بعد از آنکه روز دوشنبه سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد سنای جمهوری خواه با انچه که رییس جمهوری این کشور، دونالد ترامپ می خواهد همراه هستند و آنرا پی گیری خواهند کرد .

    ترامپ روز یکشنبه از کنگره درخواست کرده بود که بودجه محدود تر شده حمایتی را تصویب کند ، در حالکه مذاکرات برای ارایه بسته گسترده تر و بزرگتر به سمت بن بست حرکت کرده .

    لی اضافه کرد :" اگر محرک ها تصویب شوند  به شکل طبیعی قیمت های طلا  به رقم های بالاتری فرستاده خواهند شد ....به شکل فزاینده ایی این احساس وجود دارد که احتمالا تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ما شاهد محرک های جدیدی نخواهیم بود از این رو در حال حاضرما شاهد تقلای طلا هستیم ."

    اقدامات محرک عظیم و بی سابقه برای محدود کردن خسارت های ناشی از پاندمی تا به اینجای سال از باعث حمایت رشد قیمتی نزدیک به 26 درصدی طلا شده اند،چراکه فلز زرد معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاکر ارزی دیده می شود .

    در این بین مورد اضافه شده بر عدم قطعیت های مربوط به ترمیم اقتصادی جهش اخیر در تعداد موارد ابتلا به ویروس کووید -19 در اقتصاد های مهم جهان شامل امریکا و بریتانیا است که باعث شده تعداد کل موارد ابتلای در سطح جهان از رقم 37.68 میلیون نفر گذر کند .

    بر اساس اعلام صندوق سرمایه گذاری با پشتورانه طلای اس پی دی آر گلد تراست ، حجم ذخیره طلای این صندوق در رزو دوشنبه با 0.48 درصد رشد به 1277.65 تن رسیده بود.

    یک مقام آگاه در بانک مرکزی اروپا به رویترز گفت :"در بین مقامات بانک های مرکزی اروپایی یک بی میلی برای دنباله روی از سیاست نرخ تورم متوسط  فدرال رزرو وجود دارد ،چراکه این گروه می ترسند این عمل باعث بسته شدن دست های انها و محدود شدن امکان واکنش به شرایط شود .

    در جایی دیگر از بازار ،نقره با 1.5 درصد افت در رقم 24.73 دلار در هر اونس قرار داشت، پلاتین با 0.4 درصد کاهش 869.63 دلار در هر اونس بود و پالادیوم با 0.13 درصد افت در رقم 2398.54 دلار در هر اونس مبادله می شد

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو