عصر بازار

پیشنهاد اصلاح شیوه تخصیص ارز نیمایی

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اصلاح شیوه تخصیص ارز نیمایی برای اجرای تعهدات ارزی را یکی از اقدامات موثر در ساماندهی بازار ارز دانست.

پیشنهاد اصلاح شیوه تخصیص ارز نیمایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محسن زنگنه با بیان اینکه تحریم ها در بروز وضعیت فعلی در بازار ارز تاثیر چشمگیری داشته است، گفت: متاسفانه به علت تسلطی که آمریکا بر کشورهای مختلف داشته و محدودیت های اعمال شده، بازگرداندن ارزهای صادراتی با مشکل مواجه شده است.

    نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با وجود تحریم های ظالمانه و تاثیرگذاری آن بر وضعیت بازار باز هم معتقد به بهبود شرایط با مدیریت صحیح هستیم، افزود: دولت ابزارهای زیادی برای تامین کسری بودجه خود داشته و همین اقبال به بازار سرمایه می تواند شرایط ورود شرکت ها به بورس را تسهیل کند.

    وی با تاکید بر اینکه باید زمینه ورود شرکت تا به بورس فراهم شود تا بتوان از این ظرفیت در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی استفاده کرد، تصریح کرد: دولت با توجه به بازار سرمایه علاوه بر رونق تولید در تامین سرمایه برای واحدهای تولیدی، در کنار کاهش تورم نیز گام‌های مثبتی را بر می دارد.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سیستم مدیریت و اجرای دولت باید متناسب با شرایط روز و وضعیت بازار تغییر کند، گفت: یکی از اقداماتی که در شرایط فعلی می تواند نبض بازار ارز را آرام تر کند بحث حذف ارز نیمایی و ارز 4٢۰۰ تومانی است، زیرا با این اقدام بسیاری از تلاطم‌های بازار از بین خواهد رفت.

    زنگنه با تاکید بر اینکه شاید با حذف ارز 4٢۰۰ تومانی و همچنین ارز نیمایی فشاری به اقشار ضعیف جامعه وارد شود، افزود: دولت می‌تواند با ارایه یارانه نقدی از این اقشار در مقابل تصمیم خود حمایت کند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: لذا برداشتن ارز 4200 تومانی به معنای این است که تقاضای 10 میلیارد دلاری خود دولت برای ارز کاهش یابد، زیرا اکنون دولت خود یکی از بزرگ ترین تقاضا کنندگان ارز است که به این ترتیب تعادل بخشی به نرخ‌ها از سوی بانک مرکزی تسهیل خواهد شد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اصلاح شیوه تخصیص ارز نیمایی برای تعهدات ارزی با توجه به شرایط روز کشور دیگر مطالبه جدی مجلس از بانک مرکزی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی