عصر بازار

نرخ بیکاری انگلیس در اوج چهار سال اخیر

عصر اعتبار- نرخ بیکاری انگلیس به ۴.۵ درصد رسید.

نرخ بیکاری انگلیس در اوج چهار سال اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مرکز آمار انگلیس اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور در ١٢ ماه منتهی به آگوست با 0.4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به 4.5 درصد رسید که 0.2 درصد بیشتر از انتظار کارشناسان قبلی و بالاترین بیکاری ثبت شده در این کشور از می 2017 تاکنون بوده است.

    شمار بیکاران این کشور طی این مدت با 209 هزار نفر افزایش به یک میلیون و 520 هزار نفر رسید. به گفته کارشناسان، اصلی ترین عامل موثر بر نرخ بیکاری انگلیس طی این مدت مربوط به تعدیل نیرو برخی شرکت ها در نتیجه شیوع کرونا بوده است. 

    طی این مدت شمار شاغلان انگلیسی 113 هزار نفر بیشتر شده و به 32 میلیون و 877  هزار نفر رسیده است.  نرخ اشتغال نیز که نسبت جمعیت شاغل به کل جمعیت سنی مناسب برای کار کردن را اندازه می گیرد به 74.2 درصد کاهش پیدا کرده است.

    متوسط نرخ بیکاری انگلیس در بازه زمانی 1971 تا 2019 معادل 6.95 درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه 1984 با 12 درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر 1973 با 3.4 درصد بوده است.

    دولت انگلیس از زمان اعمال قرنطینه های سراسری متعهد شده است 80 درصد مزایای بیکاری افرادی که شغل خود را از دست دهند پرداخت کند که البته سقف این پرداخت ها 2500 پوند در نظر گرفته شده است. ریشی سوناک- وزیر خزانه داری انگلیس در واکنش به آمارهای بیکاری گفته است کرونا اقتصاد این کشور را با چالش های جدید و بی سابقه ای مواجه کرده است اما روند تدریجی احیای رشد اقتصادی ادامه دارد. 

    با این حال نرخ بیکاری انگلیس در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی در وضعت بهتری قرار دارد به گونه ای این کشور پس از ژاپن، پایین ترین نرخ بیکاری را در بین هفت کشور صنعتی دارد. 

    سارا کولز، تحلیل گر امور مالی در موسسه هارگریوز لانس داون گفت: وضعیت بازار کار هنوز هم در یکی از بهترین شرایط خود در طول سال های اخیر قرار دارد و این آمارها به ما نشان می دهد که در سال 2020 نیز در مسیر صحیحی قرار داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی