عصر بازار

طلا همچنان سر خود را بالاتر از آب نگهداشته

عصر اعتبار- هفته جالب دیگری در بازار فلزات گرانبها تمام شد،چراکه طلا و نقره همچنان در بازه مبادلاتی محدود خود در نوسان بودند.

طلا همچنان سر خود را بالاتر از آب نگهداشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار » به نقل از کیتکو،بازار طلا به نظر می رسد در شرایط کرختی بعد از خواب زمستانی قرار دارد، یعنی وضعیتی که به نظر می رسد مجموعه ای از وقایع ناخوشایند یا خسته کننده دقیقاً به همان شکل قبل  تکرار می شوند، یک روز با افزایش امیدهای سرمایه گذاران در مورد نزدیک شدن دولت آمریکا به توافقی بر سر لایحه محرک جدید ، قیمت طلا بالاتر می رود و روز بعد ، با توقف همان صحبت ها و البته تکرار موارد ، قیمت طلا کاهش می یابد.

    اگرچه به نظر می رسد بازار طلا قرار نیست به سرعت به جایی برسد ، اما نیل کریستنسن ، سردبیر کیتکو گفت برای سرمایه گذاران مهم است که بدانند قیمت طلا تا به اینجای سال تاکنون چقدر صعود کرده است. اگر قیمت طلا همچنان در حدود 1900 دلار معلق بماند ، تقریباً 25درصد جهش قیمتی را تا به اینجای ثبت کرده.

    جورج میلینگ-استنلی ، استراتژیست ارشد طلا در استریت گلوبال ادوایزرد در گفتگوی اخیر خود با کیتکو گفت: "این یک عملکرد خوب است." ....وی افزود که سرمایه گذاران باید نوسانات و افت قیمت های فعلی طلا را نادیده بگیرند و بر عواملی که طلا را در ماه اگوست به بالاترین حد خود رسانده است توجه کنند ،زیرا این موارد هنوز هم در بازار حضور دارند.

    وی گفت: "احساس من این است که در حال حاضر مشکلات زیادی در سطح جهان وجود دارد ،آنقدر موارد کلان ، مشکلات اقتصادی و سیاسیدر جهان وجود دارد که تنها را طلا بالاتر رفتن است..."ما فقط نیاز داریم تا کمی عصبی شدن ها و یا سودگیری ها را از سر راه خود برداریم ."

    این هفته ، تحلیل گران کالایی در تی دی سکیوریتیز نیز  به سرمایه گذاران هشدار دادند که باید از این نوسانات فعلی که بخشی از آن عدم اطمینان پیش از انتخابات عمومی 3 نوامبر ایالات متحده است ، عبور کنند و آنها را نادیده بگیرند.

    بانک کانادایی هشدار داد که جدای از اینکه چه کسی قدرت را در دست داشته باشد ، قیمت طلا همچنان به سمت بالاتر حرکت خواهد کرد.

    در این گزارش آمده، افزایش رکوردی بدهی و کسری بودجه ،سطح درآمدزایی و سیاست نرخ بهره بسیار پایین فدرال رزرو، در منحنی عملکرد نشان می دهد که پس از شروع کار دولت جدید در ماه های اولیه 2021 ،طلا باید یک افزایش پایدار داشته باشد . " ....این احتمال وجود دارد که برنامه های کلان برای هزینه کرد های مالی ، که طی دو سال آینده بیش از 5 تریلیون دلار است ، توسط هر کسی که قدرت باشد ، تصویب شود ... نرخ بهره واقعی پایین تر و ضعف بیشتر دلار آمریکا از عوامل مهم کمک به طلا در انتقال آن به رکورد های قیمتی جدید است. "

    به گفته بسیاری از تحلیلگرانی که کیتکو نیوز با آنها گفتگو کرده است ، برای آنها دشوار است که دیدگاهی صعودی در مورد طلا نداشته باشند ، آنهم وقتی که سرمایه گذاران می دانند دولت ها برای جبران ویرانی های اقتصادی ناشی از پاندمی در نهایت مجبور خواهند شد تریلیون دلار پول را به بازارها تزریق کنند.

    بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان ،بلک راک، خاطرنشان کرد که به دلیل محرک های بی سابقه پولی و مالی ، طلا دیگر یک پرچین امن در برابر ریسک های بازار نیست و بار دیگرتبدیل به پرچینی در برابر تورم شده است.

    راس کاستریچ، مدیر پرتفوی در بلک راک گفت :"همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم ، وقتی نرخ بهره واقعی منفی باشد و هزینه نگهداری دارایی هایی بدون سود دهی کم شود ، طلا بهترین عملکرد را دارد. و همانطور که فدرال رزرو بارها و بارها تأکید کرده است ، احتمالاً این دقیقاً محیطی است که ما مدتی با آن رو به رو خواهیم بود. "......"همه اینها حاکی از آن است که سرمایه گذاران باید فعلاً دست نگه دارند ،در افت های قیمتی خریداری کنند و از همه مهمتر ، به دنبال راه حل های دیگری برای کمک به کاهش ریسک ها در سبد دارایی های خود باشند."

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی