عصر بازار

تاثیر اعتیاد بازار های طلا و سهام به محرک ها چیست؟

عصر اعتبار- موقعیت پایدار طلا در سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس می تواند آرامش قبل از طوفان باشد ،زیرا به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تنها دو هفته دیگر باقی مانده است و بسیاری از سرمایه گذاران در میان اضطراب زیاد موجود در بازار تصمیم می گیرند که در حاشیه باقی بمانند و کاری نکنند.

تاثیر اعتیاد بازار های طلا و سهام به محرک ها چیست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کیتکو،خانوم رونا اوکانل، رئیس بخش تحلیل بازار  بخش آسیا و بازارهای نوظهور استون ایکس گفت: "عدم قطعیت همچنان واژه اصلی در بازارها است." ....."این واقعیت که قیمت طلا در واقع حرکتی نکرده و همچنان در بازه مبادلاتی محدوده دلاری معامله می شود ، نشان دهنده عدم تمایل شرکت کنندگان در بازار برای گرفتن مواضع تهاجمی پیش از نتیجه انتخابات است (از نظر ما ،بدون در نظر گرفتن نتیجه انتخابات،تاثیر حداقل آن برای طلا  صعودی خواهد بود .) "

    عامل اصلی تاثیر گذار بر طلا همچنان مذاکرات بر سر محرک های جدید در ایالات متحده و واکنش دلار آمریکا به عناوین خبری مربوط به  ادامه و یا توقف این مذاکرات است  .

    کوین گریدی ،مدیر عامل فونیکس فیوچرز گفت: "طلا و سهام به بسته محرک اعتیاد دارند. و با نگاهی به مذاکرات ، هر نوع سخنرانی و اظهار نظری ارتباط مستقیمی بین سهام و طلا دارد. به همین دلیل طلا الگوی حرکت خود را حفظ کرده است ."

    افشین نبوی ، معاون ارشد بخش فروشند فلزات گرانبها در MKS SA ، گفت: در حال حاضر ، هر اونس طلا احتمالاً در بازه ای بین 1880 تا 1930 دلار باقی خواهد ماند. نبوی گفت: "طلا، دلار و بورس را دنبال می کند. برای رشد بیشتر باید سطح 1925 دلار بشکنیم و در روند نزولی ، حمایت خوبی در سطح 1880 دلار وجود دارد... احساسات بیشتر در سمت صعودی فلزتجمع کرده است."

    صحبت های در مودر محرک

    به گفته تحلیلگران ، در این بازه زمانی مشاهده بسته محرک های مالی ایالات متحده بعید به نظر می رسد.

    در آخرین به روزرسانی آخبار مربوط به مذاکرات، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا به نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده که پرزیدنت ترامپ شخصا از سنا برای حمایت در خصوص هر گونه توافقی که میان مجلس و دولت حاصل خواهد شد، درخواست می کند. با این حال میچل مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا این ایده را رد و تاکید کرده که قادر نخواهد بود تصویب بسته کمک بزرگتری از اعضای خزب جمهورخواه بخواهد.

    مارک چندلر ، مدیر عامل بانوکبورن گلوبال فارکس گفت: "با توجه به عقب ماندن رئیس جمهورفعلی در نظرسنجی ها در سطح ملی و همچنین در چندین ایالت ، ترامپ دیگر قدرت تحریک و فشار برسنا را ندارد."

    گریدی توضیح داد ، اقدام قیمت طلا مستقیماً به بسته محرک مرتبط است ،زیرا این فلز توسط تورم هدایت می شود..... وی افزود: هرچه پول بیشتری از سوی دولت چاپ شود ، ارزش دلار آمریکا کاهش بیشتری را تجربه می کند .... گریدی اظهار داشت: "در حالیکه که استهلاک ارز  باعث صعود  طلا می شود. حتی بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین نیز افزایش قیمت را دارد ..دلار آمریکا ارز ذخیره جهان است و وقتی آن را کاهش دهید ، به طلا کمک می کند."

    قبل یا بعد از انتخابات ، سرانجام محرک مالی به تصویب خواهد رسید ،زیرا هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای سرو سامان دادن به شرایط فعلی نیاز به هزینه بیشتر را می بینند.

    گریدی گفت: "صرف نظر از اینکه کدام نامزد ،ریاست جمهوری را به دست بگیرد ، طلا در نهایت بالاتر خواهد رفت. هر دو نامزد هزینه خواهند کرد ، و این برای طلا تاثیری سرسام آور خواهد داشت." "من انتظار دارم طلا تا پایان سال به 2000 دلار برسد."

    دانیل پاویلونیس ، کارگزار ارشد کالاهای RJO Futures ، گفت ،بایدن هزینه بیشتری خواهد کرد ، در حالی که هزینه کرد های ترامپ جهت دار تر است. که هنوز هم پیروزی هر کدام از این دو نامزد برای طلا خوب خواهد بود.

    پاویلونیس گفت:"طلا با نزدیک شده به زمان انتخابات به رقم های بالاتری خواهد رفت و حتی ممکن است از این رکود جدید نیز به دست آورد. اگر بایدن پیروز شود ، محرک بیشتری تزریق می شود، زیرا پول بیشتری بدون محدودیت ه برای تصویب آن به بازار وارد خواهد شد. با پیروز یترامپ ، جریان هدایت جهت دارد پول خواهد بود. اما هنوز هم در هر شرایطی فدرال رزرو در هر همچنان به چاپ پول و خرید اوراق خزانه داری ادامه می دهد."..... "همه چیز بسیار سازگار است." در نهایت ، ما تا پایان سال به اوج های قیمتی جدیدی می رسیم. هدف من در ابتدای سال 2300 دلار بود. این احتمال وجود دارد که ما هنوز قادر باشیم به این رقم برسیم. "

    افزایش موارد  ابتلا به بیماری کووید - 19

    عنصر دیگری که سرمایه گذاران را با احتیاط مراقبت آن هستند ، افزایش مجدد موارد ابتلا به پاندمی  در سراسر جهان است زیرا ترس از قرنطینه های جدید باعث افزایش فشار بر احساسات بازارها می شود.

    هان تان، تحلیلگر بازار FXTM در این باره اظهار گفت:" با افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و آمریکا، سرمایه گذاران جهانی مراقب جدیدترین تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا هستند. در شرایطی که هنوز واکسنی تولید نشده، احیای اقتصادی یک کشور به مهار شیوع ویروس کرونا بستگی دارد و واکنش هر کشور به شیوع کرونا، اساس احیای اقتصادی آن کشور را تشکیل می دهد. "

    "اگر شیوع کرونا مهار نشود احیای اقتصادی ممکن است کند شده یا منحرف شود و این به نفع فلز مکان امن سرمایه ایی همچون طلا است ."

    تاکنون آخرین داده های اقتصادی از ایالات متحده نتایجی متفاوت و مخلوط داشته است. در حالی که تعداد ادعاهای بیکاری هفتگی به بالاترین سطح از ماه آگوست افزایش یافت و به مرز 900000 نر رسید ، امار خرده فروشی ایالات متحده بیش از دو برابر انتظارات رشد داشت و در سپتامبر 1.9 صعود کرده است.

    معضلی وجود دارد که دولتها در سراسر جهان با آن روبرو هستند – به این معنی که آغاز فعالیت های اقتصادی خیلی زود تر از زمان مورد نیاز می تواند منجر به قرنطینه شدیدتر شود و از طرفی عدم شروع روند فعالیت اقتصاد های منجر به توقف روند ترمیم خواهد شد.

    گریدی ادامه داد : "مردم هنوز پول خرج می کنند و آنها می خواهند از خانه های خود خارج شوند. اما با بیرون آمدن مردم ، واکسنی وجود ندارد و افراد تحت  تاثیر احتمال ابتلا شدن به ویروس قرار می گیرند." "سرانجام ، ویروس از بین می رود ، اما بسیاری از مردم تحت تاثیرات مخرب آن قرار خواهند گرفت .( مفلوک شدن و از دست دادن جان)."

    تا انتخابات بیش از دو هفته دیگر باقی مانده است

    برای اضطراب موجود در قبل از انتخابات دلیلی وجود دارد ، با این وجود همچنان بیشترین ریسک ایجاد یک انتخابات رقابت و حتی احتمال ناآرامی های داخلی است.

    تان خاطرنشان کرد: "دانستن نتیجه انتخابات دور از دسترس است و خطرات سیاسی همچنان می توانند به افزایشی های سهام آسیب برسانند ، البته آن گروهی که صرفاً با بی احتیاطی هزینه کرد های بالاتری را داشته باشند."

    اوکانل هشدار داد در صورت ایجاد روند فروش چشمگیر بازارهای سهام قبل یا بعد از انتخابات ، طلا نیز صدمه خواهد دید( مانند آنچه در ماه مارس دیدیم)، زیرا سرمایه گذاران برای داشتن قدرت خرید و پاسخ به کال مارجین های احتمالی نقدینگی را افزایش می دهند......این حرکت اما به احتمال زیاد اقدامی موقتی خواهد بود.

    "مطمئناً همانطور که در سقوط فوریه / مارس امسال مشهود بود ، کاهش ارزش [طلا] بسیار کمتر از سهام خواهد بود و با سرعت بیشتری نیز جبران می شود."

    ایالات متحده در طی این انتخابات در شرایط بسیار قطبی باقی مانده است. علاوه بر این ، محدودیت ها و سردرگمی های  ناشی از کووید- 19 نیز در مورد رای گیری های رایانه ای وجود دارد..... بعلاوه ، یک سوال اساسی دیگراین است که آیا در صورت پیروزی بایدن ، ترامپ نتایج را می پذیرد ؟

    گریدی خاطرنشان کرد: "عدم اطمینان در مورد انتخابات یک مشکل است. اگر به سیستم انتخاباتی اعتماد ندارید ، این یک مساله و مشکل است."

    داده های مهم برای توجه

    هفته آینده آخرین آمار مسکن ایالات متحده در رادار سرمایه گذاران خواهد بود. تعداد پروانه ساخت و شروع ساخت مسکن های جدید ایالات متحده در روز سه شنبه منتشر می شود و پس از آن فروش خانه های موجود در روز پنجشنبه خواهد بود... ادعاهای بیکاری نیز روز پنجشنبه و به دنبال آن انتشار آمار شاخص تولید  پی ام آی در روز جمعه است..

    نکته جالب دیگر سخنرانی جروم پاول ،رئیس فدرال رزرو درباره آینده پرداخت های بین مرزی و ارزهای دیجیتال در نشست سالانه صندوق بین المللی پول (IMF) در روز دوشنبه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی