عصر بازار

تا به اینجای مبادلات روزانه ،احتیاط باعث افت قیمت طلا شده

عصر اعتبار- تا به اینجای مبادلات بازار جهانی طلا در روز سه شنبه، فلز زرد افت قیمت داشت و در بازه مبادلاتی باریکی قرار دارد ،چراکه نزدیک شدن به آخرین مهلت رسیدن به توافقی بر سر بسته محرک اقتصادی در امریکا و انتخابات ریاست جمهوری در پیش رو باعث ایجاد احتیاط در بازار شده است .

تا به اینجای مبادلات روزانه ،احتیاط باعث افت قیمت طلا شده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از رویترز،قیمت طلا در بازار نقدی ( 30 دقیقه پیش) با افتی 0.2 درصدی در رقم 1901.16 دلار در هر اونس قرار داشت ...طلای مبادلات بازار آتی امریکا نیز با 0.3 درصد کاهش در رقم 1905.20 دلار در هر اونس مبادله می شد .

    برایان لین، مدیر اجرایی در پایگاه مبادلاتی طلا / نقره سنگاپور گفت :" بسیاری از سرمایه گذاران در حاشیه بازار قرار دارند و به شکل خاص دلیل این روند نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری امریکا است ."...وی اضافه کرد وجود بسته محرک اقتصادی باعث صعود طلا به بالاترین سقف بازه قیمتی 1882 تا 1932 دلار در هر اونس خواهد شد .

    بر اساس اعلام سخنگوی کنگره ، درو همیل ، رییس مجلس نمایندگان امریکا، نانسی پولسی و وزیر خزانه داری این کشور، استیون منوچین در  برای محدود کردن اختلافات خود ارتباطی تلفنی داشته اند.

    پولسی در توئیتر اعلام کرد که امیدوار است تا پایان روز سه شنبه مشخص شود که آیا امکان توافق بر سر ارایه بسته محرک اقتصادی تا قبل از انتخابات 3 نوامبر وجود خواهد داشت یا نه .

    ریچارد کلاریدا ، معاون رییس فدرال رزرو گفت روز دوشنبه اعلام کرد اقتصاد امریکا بعد از خسارت های پاندمی ترمیم قدرتمندی را تجربه کرده است، اما ممکن است بازگشت به دوره قبل از پاندمی یک سال دیگر  طول بکشد  و در این بین بازار کار برای ترمیم و رسیدن به سطوح قبل از شیوع بیماری کووید -19 ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد .

    اوتار سوندا تحلیلگر ارشد در فیلیپ فیورز گفت ، محرک های عظیم از جانب دموکرات ها می تواند تجارت فلزات را احیا کند چراکه بدون وجود محرک های اضافی این گروه ( فلزات )در حال از دست دادن جذابیت جادوی خود هستند .

    طلا که به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی دیده می شود ، از ابتدای سال به عنوان حامی سطح بی سابقه ایی از محرک های اقتصادی در سطح جهان را به هدف کاهش خسارت های ناشی از پاندمی را دیده است .

    حالا سرمایه گذاران در انتظار برگزاری آخرین مناظره بین رییس جمهور فعلی ، دونالد ترامپ و رقیب انتخاباتی دموکرات وی ، جو بایدن در روز سه شنبه هستند تا ببنید گردشی در مسیر حرکت انتخابات ایجاد می شود یا نه.

    شاخص ارزش دلار در این بازه از مبادلات روندی تخت و بدون نوسان چندانی را در برابر سبدی از ارزهای رقیب تجربه می کرد ، در حالیکه شاخص بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر ریسک های احتمالی ناشی از انتخابات امریکا افت کردند.

    بر اساس اعلام رییس بانک مرکزی اروپا،کریستین لاگارد ، این بانک به دلیل شرایط ایجاد شده توسط پاندمی کرونا همچنان به سیاست های حمایتی خود ادامه خواهد داد .

    مذاکره کننده ارشد ، دیوید فراست اعلام کرد بریتانیا دلیلی برای ادامه روند مذاکرات برگزیت نمی بیند ، مگر آنکه تغییری اساسی در دیدگاه بروکسل ایجاد شود و این اظهارات باعث از بین رفتن امیدواری های ایجاد شده اخیر  برای ادامه مذاکرات برگزیت شد .

    همچنین بر اساس اعلام بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان، یعنی اس پی دی آر گلد تراست، حجم ذخیره فلز زرد این صندوق در پایان مبادلات روز دوشنبه با رشدی 0.2 درصدی در رقم 1272و85 تن قرار گرفت .

    در جایی دیگر از بازار، نقره تحویل فوری با 0.1 درصد افت به 24.47 دلار در هر اونس رسید، اونس پلاتین در سطح 856.71 دلاری روندی تخت داشت و پالادیوم با 0.1 درصد صعود در رقم 2345.43 دلار در هر اونس قرار داشت

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی