عصر بازار

آبردین استاندارد:

طلا در اطراف ۱۹۰۰ دلار منتظر بسته حمایتی است

عصر اعتبار- در شرایط فعلی قیمت طلا بدون داشتن جهت حرکتی مشخص ، در اطراف سطح ۱۹۰۰ دلاری در نوسان است،چراکه سیاستمداران نمی توانند برای تصویب لایحه محرک جامع دیگری نقاط مشترک را پیدا کنند، با این حال ، یک تحلیلگر بازار گفت که سرمایه گذاران باید وضعیت نامشخص فعلی را نادیده بگیرند.

طلا در اطراف ۱۹۰۰ دلار منتظر بسته حمایتی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ،استیو دان ، سرپرست بخش کالاهای قابل معامله در بورس شرکت "آبردین استاندارد اینوستمنت "، در مصاحبه تلفنی با کیتکو نیوز گفت که سرمایه گذاران احتمالا نباید انتظار داشته باشند که لایحه محرک مالی کمک قابل توجهی را قبل از انتخابات 3 نوامبر در ایالات متحده ارائه کند... با این حال ، وی افزود که در نهایت یک بسته جامع وجود خواهد داشت و این برای طلا مفید خواهد بود.

    اگرچه اقتصاد ایالات متحده شاهد بهبود بهتر از حد انتظار نسبت به پایین ترین سطح ماه مارس بوده ، اما دان گفت که محیط رشد بسیار محدود است و اقتصاد به حمایت بیشتر دولت نیاز دارد.

    وی گفت: "شاید اقتصاد امروز وضعیت بهتری نسبت به مارس یا آپریل داشته باشد ، اما شما به طور مداوم در مورد برخی از این درد های ایجاد شده طولانی مدت می شنوید." "از این منظر، اقتصاد بسیار شکننده است. اگر کوچکترین انقباضی داشته باشید ، روند بهبود به سرعت می تواند به سمت دیگر حرکت کند."

    وی افزود: "واقعیت این است که قرار است بسته ای تصویب شود و این اتفاق کاملاً مهم است."

    دان با نگاهی به قیمت طلا گفت که این فلز گرانبها همچنان به خوبی پشتیبانی می شود و برای بازگشت قیمت ها به بالای 2000 دلار در هر اونس زمان زیادی نیاز نیست..... وی افزود که پیش بینی میزان صعود قیمت طلای این شرکت برای سال 2021 ،احتمال افزایش قیمت هر اونس به 2300 دلار است.

    وی گفت: "من واقعاً متعجب خواهم شد اگر سطح هایی که در ماه آگوست دیدم را دوباره در پایان سال به چالش نکشیم."

    دان گفت که بزرگترین عامل هدایت گر طلا و نقره تا سال 2021 نرخ بهره پایین خواهد بود. فدرال رزرو گفته است که انتظار دارد نرخ بهره را در سه سال آینده در حد صفر نگه دارد( ضعف دلار باعث افزایش تقاضای طلا می شود ).

    وی گفت: "اگر بخواهیم به تورم ناشی از پول های محرک یا سیاست هایی از این دست اشاره ایی داشته باشیم ، می دانید که در این شرایط نرخ های واقعی منفی خواهند شد ، که سناریوی بسیار خوبی برای طلا است.".... "محرک احتمالاً مهمات بازوکایی( نوعی اسلحه) است  که طلا برای بازگشت و شلیک به برخی از اوجهایی که در ماه آگوست شاهد آن بودیم ، نیاز دارد."

    دان گفت که طلا همچنان نقش خود را به عنوان یک تنوع دهنده مهم پرتفوی و محافظی در برابر ریسک بازارهای سهامی در شرایط ارزش گذاری بیش از حد واقعی با احتمال سقوط ،بازی خواهد کرد .

    وی افزود که اگرچه سهام پس از آشفتگی ناشی از پاندمی در اوایل بهار ، در حال حاضر یک  روند افزایشی  قابل توجه را تجربه می کند ، اما این رالی شاخص ها نشانگر قدرت واقعی اقتصاد نیست.( اقتصاد وضعیت ضعی تری دارد)

    وی گفت: "بازار سهام امروز بیش از گذشته متمرکز است و در صورت ایجاد مشکلی در آن ،درد بیشتری وجود خواهد داشت." "در کوتاه مدت و میان مدت ، ما می توانیم درد اقتصادی بیشتری را تجربه کنیم که این مورد کاملا دلیل نیاز شما به داشتن طلا در سبد دارایی ها را تقویت می کند."

    دان با نگاهی به بازار نقره گفت که این فلز گرانبها هنوز ارزش قابل توجهی برای سرمایه گذاران دارد. وی افزود که آبردین پیش بینی می کند قیمت هر اونس نقره در سال 2021 بین 24 تا 27 دلار باشد. وی به دلیل عدم اطمینان مداوم در اقتصاد جهانی گفت: نقره نشانه های حرکتی خود را از قیمت طلا خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی