عصر بازار

کاهش سود سپرده بانکی تکذیب شد

عصر اعتبار- یک منبع آگاه شایعه کاهش سود سپرده بانکی را تکذیب کرد.

کاهش سود سپرده بانکی تکذیب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، در ساعات گذشته اخباری در برخی شبکه‌های اجتماعی غیررسمی و نامعتبر مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی منتشر شد.

    در همین ارتباط یک مقام آگاه در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بانک مرکزی در حال حاضر برنامه‌ای برای کاهش نرخ سود بانکی ندارد، اخبار منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی را تکذیب کرد.

    وی در عین حال گفت: متأسفانه برخی نوسان گیران بازار سهام با مطرح کردن چنین شایعاتی، تلاش دارند تا سهامداران خرد و حقیقی را ترغیب به فروش سهام کنند در حالی که بخش عمده ای از نمادها چشم انداز مثبتی دارند و قطعاً روند رو به رشدی را طی خواهند کرد.

    وی افزود: نوسان گیران تلاششان این است که بتوانند در نرخ‌های پایین، سهام ارزشمند مردم را خریداری کنند و به همین دلیل به سهامداران خرد توصیه می‌شود مراقبت لازم را داشته باشند.

    خاطرنشان می‌شود، تعیین نرخ سود سپرده و تسهیلات در اختیار شورای پول و اعتبار است و این شورا مصوبات آن را به صورت علنی اعلام می‌کند؛ تا کنون شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای در خصوص تعیین نرخ جدید سود سپرده‌های بانکی نداشته است.

    به نظر می‌رسد این شایعات از سوی برخی دلالان و نوسان گیران بازار سهام مطرح می‌شود تا مردم را ترغیب به فروش سهامشان در نرخ‌های پایین کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی