عصر بازار

حذف صفر هزینه بر نیست

تنها ۳ درصد پول به صورت اسکناس است

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به برنامه ریزی بانک مرکزی برای حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: این اقدام هزینه بر نیست.

تنها ۳ درصد پول به صورت اسکناس است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مهدی طغیانی، سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به اقدام اخیر بانک مرکزی در چاپ اسکناس 10 هزار تومانی و 100 هزار تومانی با کمرنگ کردن 4 صفر، گفت: بانک مرکزی با این اقدام خیزی برای اجرای قانون در مسیر حذف 4 صفر برداشته است.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف 4 صفر از پول ملی در مجلس دهم مصوب شده است، افزود: شورای نگهبان به این مصوبه ایرادی داشت که بانک مرکزی به طور کامل آن بند مورد مخالفت شورای نگهبان را حذف کرد تا زمینه اجرای آن تسهیل شود.

    طغیانی با تاکید بر اینکه مجلس عملا محملی برای اصلاح قانون حذف 4 صفر از پول ملی ندارد، گفت: این طرح در کمیسیون مصوب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار دارد، اما از نظر فضای کارشناسی مجلس در اولویت نیست.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با حذف 4 صفر از پول ملی به طور کلی واحد پول ما تغییر خواهد کرد، افزود: البته باید بدانیم که تنها ٣ درصد از پول ما در کشور به صورت اسکناس بوده و ٩٧ درصد باقی به صورت الکترونیکی نقل و انتقال می‌شود.

    وی ادامه داد: حذف 4 صفر از پول ملی هزینه بر نبوده، اما با توجه به اولویت‌ها هنوز به صورت جدی مطرح نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی