عصر بازار

چین ۲.۱ میلیارد دلار از بدهی وام‌های کشورهای فقیر را بخشید

عصر اعتبار- لیو کان، وزیر مالی چین اعلام کرد تحت چهارچوب جی ۲۰ به کشورهای فقیر در حال توسعه ۲.۱ میلیارد دلار معافیت از پرداخت بدهی وام اعطا کرده است.

چین ۲.۱ میلیارد دلار از بدهی وام‌های کشورهای فقیر را بخشید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، لیو کان، وزیر مالی چین اعلام کرد تحت چهارچوب جی 20 به کشورهای فقیر در حال توسعه 2.1 میلیارد دلار معافیت از پرداخت بدهی وام اعطا کرده است.

    اظهارات لیو در حالی مطرح می‌شود که کشورهای آفریقایی تحت فشار سنگین پاندمی کرونا با بحران بدهی هم روبرو شده‌اند. این می‌تواند کمک بزرگی برای این کشورها در شرایطی باشد که با وجود بحران کرونا به شدت به منابع مالی احتیاج دارند.

    طبق بیانات لیو کان، آژانس همکاری بین‌المللی توسعه چین، که نهاد ارائه‌کننده وام‌های خارجی این کشور است، به همراه بانک صادرات-واردات چین بدهی وام 23 کشور را که ارزش آن به 1.353 میلیارد دلار است، تعلیق کرده‌اند.

    لیو گفت: بانک توسعه چین هم توافق‌نامه مشابهی را با کشورهای در حال توسعه برای 748 میلیون دلار از بدهی آنها تا انتهای سپتامبر امضا کرد.

    با این حال این میزان در مقایسه با مقیاس بزرگ بدهی کشورهای فقیر به چین ناچیز به حساب می‌آید. طبق مطالعات بانک جهانی در سال 2019 بدهی رسمی کشورهای فقیر به گروه جی 20 به 178 میلیارد دلار رسید که 63 درصد از این میزان بدهی به چین بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی