عصر بازار

بخشودگی جرایم بدهی‌های مالیاتی تمدید شد

عصر اعتبار- پارسا گفت: بخشودگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب ۱۳۸۱/۱۰/۲۲ به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا پایان سال ۱۳۹۹ تمدید می‌شود.

بخشودگی جرایم بدهی‌های مالیاتی تمدید شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: به سبب اوج گیری مجدد شیوع بیماری کووید 19 و اعمال محدودیت‌های شدید و تعطیل الزامی برخی کسب و کار‌ها در شهر‌های دارای وضعیت نارنجی و قرمز (بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، مشاغل و کسب‌وکار‌ها و فعالیت‌های شدیدا آسیب‌دیده از کرونا (بنا به تشخیص کارگروه اقتصادی مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا) که در شهر‌های مذکور قرار می‌گیرند، از حمایت‌های دولت بهره‌مند می‌شوند.

    وی در خصوص مفاد این بسته حمایتی عنوان کرد: براساس این مصوبه، موارد مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مهلت زمانی اعتراض به اوراق مالیاتی که آخرین مهلت آن از تاریخ یکم آذرماه 1399 تا یکم بهمن ماه 1399 باشد و نیز احکام اجرای ماده 238 قانون مالیات‌های مستقیم و ماده 29 قانون ارزش افزوده برای مدت مذکور، به مدت یک و نیم ماه تمدید می‌شود.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، همچنین با اشاره به تمدید یک ماهه مهلت تسلیم اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم و چهارم سال 1399 و سررسید پرداخت مالیات آن برای تمام مودیان مالیاتی براساس این مصوبه، اظهار کرد: بخشودگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب 1381/10/22 به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا پایان سال 1399 تمدید می‌شود.

    پارسا تصریح کرد: صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان سال 1399 نیز براساس این مصوبه، نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.

    او عنوان کرد: کلیه عملیات اجرایی موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات‌های مستقیم (وصول مالیات) تا 10 بهمن ماه 1399 برای اشخاص حقیقی متوقف می‌شود.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص دیگر مصوبات این بسته حمایتی بیان کرد: آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی موضوع ماده 110 قانون مالیات‌های مستقیم که در بازه زمانی یکم آذرماه 1399 لغایت یکم بهمن ماه 1399 باشد نیز با توجه به این مصوبه، تا تاریخ 15 بهمن ماه 1399 تمدید می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو