عصر بازار

نحوه دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا

عصر اعتبار- در این گزارش قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه برای دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا در مرحله دوم اقدام کنید.

نحوه دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نحوه دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی اقشار کم درآمد جامعه که شغل ثابتی هم ندارند فرآیند ساده‌ای دارد و می‌توان به راحتی این وام را دریافت کرد.

    بعد از اعلام تعطیلی دو هفته‌ای در سراسر کشور به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، دولت به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه تسهیلاتی را در نظر گرفت.

    حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر از پرداخت وام یک میلیون تومانی به 10 میلیون خانوار را داد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در اطلاعیه‌ای درخصوص چگونگی حمایت جبرانی معیشت خانوار‌ها در محدودیت‌های شدید کرونایی، نحوه دریافت و بازپرداخت وام یک میلیون تومانی را اعلام کرد.

    در اطلاعیه وزارت رفاه آمده است؛ تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام کرونایی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهاد‌های عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه پردازان سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

    روش درخواست

    متقاضیان صرفا" کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره 6369 ارسال کنند، گفتنی است شهروندان تنها باید یک بار پیامک ارسال کنند.

    از امروز 4 آذر ماه تا 11 آذر ماه متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام یک میلیون تومانی اقدام کنند، بعد از ارسال پیامک توسط متقاضیان، پیامک‌های ارسال شده به مدت یک هفته یعنی از تاریخ 12 تا 19 آذرماه پایش می‌شوند و در نهایت با سرشماره v.refah از 20 تا 27 آذرماه به پیامک‌های دریافتی متقاضیان پاسخ داده می‌شود.

    شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی

    بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد 4 درصد از محل باقی مانده منابع بسته جبرانی مصوب جلسه دوازدهم مورخ 1399/01/09 ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط 30 ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار خواهد بود.

     

    پورسعید خلیلی