عصر بازار

۱۱۰۰ تومان کاهش در این هفته

ریزش ادامه‌دار قیمت دلار

عصر اعتبار- کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته مشهود بوده به گونه‌ای که شاخص ارزی در ایستگاه پایانی هفته، نسبت به اولین روز هفته، هزار و صد تومان کاهش یافته است.

ریزش ادامه‌دار قیمت دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بررسی روند معاملات ارزی در هفته اخیر، نشان از ریزش دلار از قله بیست و شش هزار تومانی و رسیدن به کانال بیست و چهار هزار تومانی دارد. به گونه ای که در معاملات امروز (پنج شنبه ششم آذرماه 99) و در لحظه انتشار این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 23650 تومان در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور از مردم خریداری می شود و در مقابل با کاهش 120 تومانی نسبت به روز گذشته، به قیمت 24850 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.  

    رسیدن دلار به کانال بیست و چهار هزار تومانی در شرایطی است که در اولین روز هفته، بهای دلار در نزدیکی مرز بیست و شش هزار تومان در نوسان بود و حالا در ادامه روند کاهشی روزهای گذشته، نرخ دلار با افت 1100 تومانی نسبت به شروع هفته، رونمایی شده است. 

    همچنین بر اساس این گزارش، امروز هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 28450 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 29650 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

    نزول شاخص ارزی از کانال 28 به 24

    نگاهی به روند یک ماهه گذشته نرخ دلار در بازار ارز نشان می دهد، نرخ فروش دلار آمریکا در ششمین روز از آذرماه 99 نسبت به یک ماه قبل (6 آبان 99)، حدود 3400 تومان ریزش دارد. از مهم ترین دلایل افت شاخص ارزی و کاهش قیمت ها در بازار ارز، حضور پرقدرت بازارساز و مدیریت هوشمندانه بانک مرکزی و توجه به نیازهای واقعی متقاضیان ارزی بوده است. روندی که با خروج تقاضای سفته بازی و کاذب از بازار ارز و ثبات و تعادل شاخص ارزی همراه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی