عصر بازار

دستور آمریکا به بانک آلمانی برای توقف فعالیت در روسیه

عصر اعتبار- مقامات واشنگتن به دویچه بانک آلمان گفته‌اند که فعالیت‌هایش در روسیه را متوقف کند.

دستور آمریکا به بانک آلمانی برای توقف فعالیت در روسیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مقامات آمریکایی به دویچه بانک آلمان گفته‌اند که فعالیت‌هایش در روسیه را متوقف کند.

    این در حالی است که دویچه بانک آلمان علی‌رغم آنکه قرار گرفتن در مسیر برخی پولشویی‌ها و جریمه شدن به خاطر آنها قصد دارد فعالیت‌هایش در مسکو را افزایش دهد.

    منابع آگاه می‌گویند: مقامات آمریکایی بر این باورند که اقدامات زیر مجموعه دویچه بانک برای مقابله با پولشویی کافی نیست. طرف‌هایی آمریکایی مدعی هستند در صورتی که دویچه بانک به فعالیت‌هایش در روسیه ادامه دهد، خود را در مسیر احتمال یک تعقیب قضایی قرار داده است.

    دویچه بانک پیشتر از سوی مقامات آمریکایی و انگلیسی به بهانه پولشویی در روسیه 425 میلیون دلار در آمریکا , 163 میلیون دلار در انگلیس جریمه شده بود و از آن زمان به بعد مقامات آمریکایی نظارت خود بر فعالیت‌های دویچه بانک افزایش داده بودند. در قالب این افزایش نظارت واحدی برای بررسی فعالیت‌های دویچه بانک در آمریکا ایجاد شده است که البته این واحد نمی‌تواند به دویچه بانک دستور دهد، اما اطلاعات خود را در اختیار سازمان نظارت بر فعالیت‌های مالی نیویورک قرار داده و این سازمان می‌تواند تحریم‌ها یا جریمه‌هایی را علیه دویچه بانک اعمال کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی