عصر بازار

سکه ۹ میلیون تومان می‌شود؟

عصر اعتبار- دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: در طول یک ماه گذشته قیمت طلا و سکه افت خود را داشته و به حداقل رسیده است. حتی به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ثابت باشد. به همین دلیل بعید است قیمت سکه کمتر از ۱۰ میلیون تومان شود.

سکه ۹ میلیون تومان می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازار ایران همچنان نزولی است و دو عامل در کاهش قیمت آن موثر است؛ سقوط 22 دلاری انس جهانی طلا و رسیدن آن به کانال یک هزار و 787 دلاری و کاهش قیمت دلار و رسیدن آن به قیمت 24 هزار و 300 تومان.

    اگرچه به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر، کاهش قیمت طلا در بازار ایران باید بیش از رقم‌های فعلی باشد اما به دلیل کاهش اندک قیمت دلار قیمت طلا در بازار ایران تغییر محسوسی نداشته است.

    قیمت سکه نیز در روزهای اخیر کاهش یافته است. آیا قیمت سکه به 9 میلیون تومان خواهد رسید؟ نادر بذرافشان معتقد است: با توجه به کاهش انس جهانی طلا و میزان تقاضا از سوی مردم قیمت سکه به 9 میلیون تومان نمی‌رسد؛ چرا که در طول یک ماه گذشته قیمت طلا و سکه افت خود را داشته و به حداقل رسیده است. حتی به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ثابت باشد.

    اما روز گذشته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم آذر ماه اعلام کرد ممکن است با کاهش قیمت دلار قیمت طلا به کمتر از یک میلیون تومان برسد. اما همچنین با رفع محدودیت‌های کرونایی قیمت طلا بعد از تعطیلات مجدد نوسان اندکی دارد.

    سکه 10 میلیون تومان می‌شود
    هر چند که به گفته برخی از فعالان بازار ممکن است قیمت طلا بعد از رفع ممنوعیت‌ها، دوباره افزایش جزئی داشته باشد اما دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: در طول یک ماه گذشته قیمت انس جهانی طلا حدود 200 دلار، قیمت سکه طرح جدید پنج میلیون تومان و قیمت طلای 18 عیار 400 هزار تومان کاهش یافته است. معتقدیم قیمت طلا در بازار ایران ثبات پیدا کرده است و از این پس افزایش آزاردهنده‌ای نخواهد داشت.

    بذرافشان اظهار کرد: ممکن است ظرف یک ماه آینده قیمت انس جهانی طلا مجدد کاهشی شود. پیش‌بینی ما این است که قیمت انس جهانی در محدوده یک هزار و 750 دلار می‌ایستد و روند رشد آن ممکن است متوقف شود.

    حال در شرایطی برخی از فعالان بازار بر تداوم کاهش قیمت سکه و رسیدن آن به مرز 9 میلیون تومان تاکید می‌کنند که دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا معتقد است در صورت کاهش انس جهانی طلا و کاهش قیمت دلار احتمال دارد قیمت سکه طرح جدید به 10 میلیون تومان برسد.

    قیمت سکه چقدر افت کرد؟
    بذرافشان در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار با کاهش 17 هزار تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه با نرخ یک میلیون و 30 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید نسبت به دو روز گذشته با افت 200 هزار تومانی با قیمت 10 میلیون و 850 هزار تومان فروخته شد.

    همچنین نیم سکه هم با کاهش 100 هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و 750 هزار تومان داد و ستد شد.

    ربع سکه هم با افت 50 هزار تومانی با قیمت چهار میلیون تومان معامله شد و سکه گرمی با قیمت دو میلیون و 400 هزار تومان فروخته شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی