عصر بازار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

خروج ۷۹ قلم دارو از شمول بیمه صحت ندارد

عصر اعتبار- سالاری گفت: هیچ دارو و تعهد ریالی از بیمه تامین اجتماعی کاهش پیدا نکرده است. و خروج ۷۹ قلم دارو از شمول بیمه صحت ندارد.

خروج ۷۹ قلم دارو از شمول بیمه صحت ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم دوشنبه‌های دیجیتال سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: جلسه امروز در ادامه جلسات دوشنبه‌های دیجیتال هفته‌های گذشته و مربوط به طرح 3070 است.

    وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور غیرحضوری شدن 30 خدمت تامین اجتماعی و کاهش 70 درصد مراجعات به شعب تامین اجتماعی است، افزود: امروز هشتمین خدمت به صورت غیر حضوری رونمایی می‌شود و خدمتی که امروز غیرحضوری انجام می‌شود، انعقاد قرارداد بیمه به صورت اختیاری است.

    سالاری با اشاره به اینکه غیرحضوری شدن این خدمت مراجعه جمعیت زیادی از بیمه شدگان را به کارگزاری‌ها کاهش می‌دهد، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که در روز‌های دوشنبه هر هفته خدمت جدیدی را به صورت غیرحضوری رونمایی کنیم تا در بهمن ماه 30 خدمتی که قول دادیم به صورت غیرحضوری شده و 70 درصد از مراجعات به شعب کاهش باید.

    مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: بهمن ماه که 30 طرح رونمایی شود کار خدمات الکترونیک متوقف نمی‌شود و ادامه خواهد داشت و خدماتی که الکترونیک می‌شود برای کاربران باید به صورت ساده باشد تا بتوانند به راحتی استفاده کنند.

    وی ادامه داد: سامانه‌ای که نیاز به پیشرفت و کار بیشتر دارد، همکاران ما از سامانه 1420 پیشنهادات را دریافت می‌کنند.

    نحوه تمدید دفترچه های درمانی تامین اجتماعی در ایام تعطیلی کرونا
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه تمدید دفترچه‌های کاغذی در انجام تعطیلی کارگزاری‌ها، گفت: با توجه به تعطیلی ستاد کرونا، امکان داشت در این مدت تعطیلی بیمه شدگانی برگه دفترچه‌هایشان تمام شده باشد و نیاز دفترچه داشته باشد.

    وی افزود: اطلاع دارید که مدتی است تمدید دفترچه های درمانی تامین اجتماعی منتفی شده است، اما از دفترچه همچنان استفاده می‌شود اعلام کردیم هرکس برگ دفترچه اش تمام شده باشد میتواند با مراجعه به مراکز درمانی خدمت دریافت کند، بیمه شدگان در مراکز درمانی که نسخه نویسی الکترونیک را اجرا می‌کند، می‌توانند خدمت را دریافت کنند.

    سالاری با بیان اینکه تامین اجتماعی زیر ساخت نسخه نویسی الکترونیک را در تمام مراکز طرف قرارداد فراهم کرده است، گفت: برای برخی از مراکز درمانی و داروخانه‌ها سامانه‌ای طراحی کردیم و آن‌هایی که خودشان سامانه داشتند به سیستم ما متصل می‌شوند.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه البته تمامی مراکز درمانی نسخه نویسی الکترونیک را اجرا نمی‌کنند، افزود: اعلام کردیم از سر برگ دفترچه درمانی بیمه شدگان برای نوشتن نسخه استفاده کنند و داروخانه‌ها نیز از راه‌های استعلام سنجی دفترچه بیمه را استعلام کنند و خدمت را ارائه دهند.

    وی با تاکید بر اینکه اولویت ما این است که مراکز درمانی از امکان نسخه نویسی الکترونیک استفاده کنند، ادامه داد: امید داریم این نسخه نویسی الکترونیک به طور کامل اجرا و دفترچه‌های کاغذی جمع شود.

    سالاری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در این ایام که طرح 3070 آغاز شده است چه میزان مراجعات به شعب کاهش یافته است؟ گفت: از ابتدای آغاز طرح 3070 و غیر حضوری شدن 8 خدمت، 12 میلیون مراجعه به کارگزاری‌ها و شعب کاهش یافت.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره خروج 79 قلم از شمول بیمه تامین اجتماعی، گفت: هیچ دارو و تعهد ریالی را کاهش پیدا نکرده و حتی در ایام کرونا دارو‌هایی که بر درمان کرونا هم موثر بود تحت پوشش بیمه قرار دادیم.

    وی درباره اعطای هدایای ازدواج به صورت غیرحضوری گفت: از ابتدای آذر ماه تاکنون هزار و 117 مورد هدیه ازدواج به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان اعطا شده است.

    جزئیات پیشنهادات تامین اجتماعی برای استقرار نظام جامع رفاه ایرانیان
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات برنامه عمل «ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی برای آحاد مردم» بیان کرد: بحث ایجاد نظام متمرکز، دستور رهبری در جلسه شورای هماهنگی سران قوا بود. وزیر رفاه بلافاصله مکاتبه‌ای با رهبری و رئیس جمهور داشت و اعلام کرد که طراحی برنامه را شروع کرده ایم و در کوتاه‌ترین مدت ارائه خواهد شد.

    وی ادامه داد: ما هم به دنبال این تصمیم و دستور وزیر، جلساتی با همکاران و صاحب نظران ترتیب دادیم. در سنوات گذشته روی این موضوع کار‌های علمی و پژوهشی انجام شده بود و نیاز بود با عنوان و هدف گذاری جدید تکمیل و منطبق شود. جلسات همچنان ادامه دارد. طرح اولیه‌ای استخراح کرده ایم، ولی تصمیم گیرنده ما نیستیم و پیشنهاد دهنده ایم.

    سالاری با اشاره به اینکه یکی از نکات مورد توجه در این نظام متمرکز در حوزه صندوق‌های بازنشستگی، تجمیع و جلوگیری از پراکندگی صندوق‌های متعدد و توسعه پوشش است، اضافه کرد: البته تجمیع الزاما به معنای ادغام نیست و می‌تواند به معنای مدیریت کلان و متمرکز باشد. هرچند ممکن است در این مسیر ادغامی هم با تاکید بر استقلال بیمه‌ها رخ دهد، اما در مجموع سیاست گذاری واحد مدنظر است.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: محور دوم حوزه درمان است که اکنون پراکندگی در آن به چشم می‌خورد. 45 میلیون بیمه شده درمان داریم، شمار کمتری از مردم هم تحت پوشش بیمه سلامت و چند صندوق دیگر هستند که برای آن‌ها پیشنهادات جداگانه‌ای تعریف شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی