عصر بازار

قیمت طلا به زیر یک میلیون تومان می‌رسد؟

عصر اعتبار- بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند ثابتی دارد. هفته آینده اگر انس جهانی طلا همانند قیمت دلار کاهش پیدا کند قیمت طلا در بازار ایران به کمتر از یک میلیون تومان می‌رسد.

قیمت طلا به زیر یک میلیون تومان می‌رسد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز ارزان شد. به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، کاهش تقاضا و قیمت دلار دو عاملی است که باعث روند نزولی قیمت طلا در بازار ایران شده است.

    در معاملات امروز قیمت دلار با مقداری کاهش به قیمت 25 هزار و 680 تومان رسید. روند کاهش قیمت دلار در حالی است که انس جهانی طلا در بازارهای بین‌المللی با 20 دلار افزایش با قیمت یک هزار و 825 دلار معامله شد.

    به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، قیمت طلا امروز به دلیل افت قیمت دلار ارزان شد. چنانچه قیمت انس جهانی طلا روند دیروز را داشت، شیب کاهش قیمت طلا بیشتر می‌شد. این در حالی است که در بازارهای بین‌المللی قیمت طلا گران شد.

    سید محمود فضل آذر شربیانی معتقد است: پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند ثابت دارد. انس جهانی طلا همپای قیمت دلار کاهش پیدا کند قیمت طلا در بازار ایران به کمتر از

    یک میلیون تومان می‌رسد.

    هر چند که بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران روند قیمت طلا و سکه را ثابت ارزیابی می‌کند اما دیروز رئیس اتحادیه طلا گفته بود: «ممکن است با باز شدن واحدهای صنفی قیمت طلا مجدد روند نوسانی داشته باشد. »

    بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران درباره بازگشایی طلافروشی‌ها بعد از رفع ممنوعیت‌ها به تجارت‌نیوز گفت: هنوز دستور العملی مبنی بر باز شدن بازار طلا به اتحادیه ابلاغ نشده ممکن است بازار طلا باز شود اما امکان بسته بودن پاساژهای طلا تا یک هفته دیگر وجود دارد.

    کدام سکه‌ها گران و کدام ارزان شدند؟
    فضل آذر شربیانی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار نسبت به دیروز 20 هزار تومان کاهش یافت و با نرخ یک میلیون و 107 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید با کاهش 200 هزار تومانی نسبت به روز گذشته با قیمت 11 میلیون و 900 هزار تومان فروخته شد.

    همچنین نیم سکه هم با افزایش 200 هزار تومانی با قیمت شش میلیون و 200 هزار تومان داد و ستد شد.

    ربع سکه هم با افزایش 200 هزار تومانی با قیمت چهار میلیون و 200 هزار تومان معامله شد و سکه گرمی با قیمت دو میلیون و 350 هزار تومان ثابت باقی ماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو