عصر بازار

کاهش نرخ سود بانکی عامل هدایت نقدینگی به بورس

عصر اعتبار- کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش نرخ سپرده‌های بین بانکی و سپرده گذاری‌ها باعث می‌شود تا نقدینگی‌ها به سمت بازار سرمایه هدایت شود.

کاهش نرخ سود بانکی عامل هدایت نقدینگی به بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداو سیما، محمد پور سید اقایی گفت: افزایش نرخ سود بین بانکی و نرخ سود سپرده‌ها باعث می‌شود تا بازار سرمایه جذابیتی برای هدایت نقدینگی به سمت خود نداشته داشته باشد.

    وی با اشاره به اقدام خوب بانک مرکزی درخصوص کاهش نرخ سود بین بانکی گفت: در ماه‌های گذشته بانک مرکزی نرخ سودبین بانکی را کاهش داد و اگر این روند ادامه یابد پول‌ها به سمت بازار سرمایه هدایت می‌شود.

    وی افزود: بانک مرکزی و دولت علاقه‌مند به هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه هستند.

    کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: برخی از افراد بدون تجربه قبلی وارد بازار سرمایه شدند و هیجانی تصمیم به فروش سهام خود گرفتند این موضوع باعث شد تا ریزش در بازار سرمایه ادامه دار شود.

    وی بیان کرد: سازمان بورس در برهه‌ای از زمان تصمیم به اقداماتی، چون منع نوسان گیری روزانه گرفت همین موضوع باعث شد تا حرفه ای‌های بازارتوجه‌ای به بازار نداشته باشند، زیرا با منع نوسان گیری روزانه انگیزه برای ورود به بازار برای حرفه ای‌های بازار از بین رفت و ریزش‌ها در بازار ادامه دار شد، اما بعد از برداشت این محدودیت شاهد بازگشت رونق به بازار سرمایه بودیم.

    پور سید اقایی ادامه داد: بازار سرمایه از 24 مرداد شروع به ریزش کرد و با این منع نوسان گیری روزانه ریزش‌ها در بازار 2 برابر شد.

    وی ادامه داد: مدیرانی که این تصمیم را گرفتند باید گزارشی درباره این اعمال محدودیت ارائه دهند.

    کارشناس بازار سرمایه درباره نماد پالایشی یکم گفت: افرادی که در نماد پالایشی یکم ثبت نام کردند دید بلند مدت به بازار سرمایه داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی