عصر بازار

روند بهبود شاخص های عملیاتی بانک دی در شورای مدیران بررسی شد

عصر اعتبار- در جلسه شورای مدیران بانک دی که با حضور مدیرعامل، رییس و اعضای هیئت مدیره، معاونان و مدیران ارشد بانک برگزار شد، روند شاخص‌های عملیاتی بانک و برنامه‌های توسعه‌ای پیش رو برای بهبود وضعیت عملکرد بانک بررسی شد.

روند بهبود شاخص های عملیاتی بانک دی در شورای مدیران بررسی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک با اشاره به دستاوردهای اخیر بانک گفت: در ماه‌های گذشته با همت همکاران تلاشگر و گرانقدر صف و ستاد، شاهد دستاوردهای چشمگیری بودیم و توانستیم در مسیر تحقق اهداف بانک گام های موثری برداریم که بر خود واجب می دانم از تلاش‌های تمامی همکارانم کمال قدردانی را داشته باشم.

    وی افزود: در حال حاضر نتیجه تلاش شبانه‌روزی همکارانم به ثمر نشسته است و بانک دی به سمت بهبود وضعیت در شاخص‌های کلان حرکت کرده است که تلاش هیئت مدیره، معطوف به حفظ و تسریع این روند و جلب رضایت حداکثری ذینفعان و سهامداران است.

    کریمی با اشاره به ثمربخشی برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در بهبود وضعیت بانک گفت: علیرغم رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، بانک دی موفق شد به برنامه‌های خود جامه عمل بپوشاند و با همدلی و انسجام ایجاد شده در بین تمامی همکاران و تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر هیئت مدیره، برنامه‌های بانک برای کاهش زیان انباشته،کاهش قیمت تمام شده پول، افزایش جذب منابع و کاهش کسری نقدینگی در کنار وصول مطالبات معوق و سررسید گذشته به نتایج درخشانی انجامید که دستیابی به چنین نتایجی در این دوره در نظام بانکی کم نظیر است.

    مدیرعامل بانک دی با بیان این که ارتقاء و اصلاح ساختار مالی و بهبود وضعیت کفایت سرمایه در کنار فروش دارایی های ارزشمند بانک از جمله اقدامات مهمی است که در راستای تامین منافع ذینفعان انجام شده است، تصریح کرد: طی یک سال گذشته، اصلاح ساختار مالی و فروش دارایی ها و املاک مازاد بانک با سرعت مطلوبی پیش رفت و گزارش توجیهی افزایش سرمایه بانک در مسیر فرآیند دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی قرار گرفته است.

    مدیرعامل بانک دی در پایان سخنانش با تاکید بر تلاش مضاعف و جهادی تمامی همکاران برای تحقق اهداف بانک گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ نقدپذیری را در سازمان نهادینه کنیم و امیدوارم با گسترش این فرهنگ در بانک بتوانیم شاهد اصلاح امور باشیم.

    در ادامه این جلسه دکتر غلامرضا خلیل ارجمندی، رییس هیئت مدیره بانک دی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در محیط کسب و کار و لزوم تغییر نگاه استراتژیک در بانک گفت: نیاز مشتریان و تحولات فناوری آنقدر سریع و پیچیده شده که درک و واکنش به آنها، نیازمند کسب آمادگی و آینده نگری استراتژیک است.

    وی افزود: چالش‌ها و تغییرات ایجاد شده در محیط کسب و کار، لزوم بهره گیری از آینده پژوهی را دوچندان کرده است و بانک‌هایی که خود را برای آینده آماده نکنند و قابلیت های لازم برای مواجهه با چالش‌های حتمی آینده را کسب نکنند، بدون شک از عرصه رقابت خارج می شوند.

    ارجمندی عبور از بانکداری سنتی و حرکت به سوی بانکداری مدرن و هوشمند و کسب و کارهای نوین مبتنی بر پلتفرم را مهمترین ضرورت پیش روی بانک دی دانست و تصریح کرد:تشکیل شورای عالی برنامه‌ و بودجه بانک یکی از برنامه های هیئت مدیره است که ضمن پیاده‌سازی برنامه‌های استراتژیک و عملیاتی، فرایند نظارت بر عملکرد واحدها و اندازه‌گیری میزان تحقق اهداف هر واحد را پایش می کند.

    رییس هیئت مدیره بانک دی در پایان با اشاره به لزوم شفافیت در صورت‌های مالی و تعیین تکلیف بندهای حسابرسی شده گفت: نگاه حاکم در هیئت مدیره مبتنی بر اصل شفافیت و صداقت با سهامداران است که امیدواریم انعکاس عملی آن را در صورت‌های مالی و شاخص‌های عملکردی بانک شاهد باشیم.

    در ادامه این نشست رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره بانک با ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد بانک گفت: در یک سال گذشته تمرکز بر هشت محور مهم افزایش مانده و سهم سپرده های غیرهزینه‌زا، کاهش بهای تمام شده پول، کاهش NPL و افزایش وصول مطالبات، بهینه‌سازی شبکه شعب و کاهش شبکه شعب زیان‌ده، افزایش درآمدهای غیرمشاع از طریق گسترش خدمات در بخش ریالی و ارزی، فروش سودآور املاک و دارایی های مازاد و تلاش برای تحقق شعار جهش تولید با ارائه بسته های اعتباری برای واحدهای تولیدی در دستور کار شعب قرار گرفت که بر اساس آمار و گزارش عملکرد دریافتی از شعب و واحدهای مختلف بانک، می توان بهبود محسوس وضعیت را در شاخص های عملیاتی بانک مشاهده کرد.

    در پایان این جلسه مدیران حوزه های مالی، ارزی و امور بین الملل و امور شعب و بازاریابی به ارائه گزارشی درباره وضعیت روندهای شاخص‌های مرتبط با هر حوزه پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو