عصر بازار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

پرداخت ۳۴۸ میلیارد برای اشتغال روستایی و مشاغل آسیب‌دیده از سیل لرستان

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در مجموع اعتباراتی که برای اشتغال روستایی و حمایتی و سیل به استان ابلاغ شده ۵۴۷ میلیارد تومان بوده که ۴۴۳ میلیارد آن تخصیص داده شده که از این رقم تخصیصی ۳۴۸ میلیارد پرداختی بوده است.

پرداخت ۳۴۸ میلیارد برای اشتغال روستایی و مشاغل آسیب‌دیده از سیل لرستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی آشتاب درباره عملکرد اداره کل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی لرستان در حوزه برنامه‌های اشتغالزا، اظهار کرد: اشتغالزایی روستایی از سیاست‌های مهم دولت با هدف به فعلیت رساندن ظرفیت‌های اقتصادی در مناطق روستایی و عشایری، حفظ سکونت، رونق تولید و جلوگیری مهاجرت روستاییان به شهر و مهاجرت معکوس و ... است. 

    وی اضافه کرد: اشتغال روستایی دو سرفصل مهم دارد یکی که اعتباراتی بوده که درقالب اشتغال روستایی و اشتغال حمایتی است. 

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از شروع طرح اشتغال روستایی262 میلیارد تومان اعتبار به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده بود که رقم تخصیصی 251 میلیارد تومان بوده است.

    وی گفت: 1260 طرح با اعتباری معادل 236 میلیارد و 800 میلیون تومان موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شدند.

    آشتاب ادامه داد: بیش از 90 درصد از اعتبار تخصیصی جذب شده است.

    مدیرکل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: این طرح از طریق دستگاه‌های نظارتی به منظور صیانت از تسهیلات اشتغالزایی بررسی می‌شود.

    وی درخصوص تسهیلات حمایتی گفت: سهم 136 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که سهم تخصیصی از این رقم 124 میلیارد تومان بوده که عملکرد استان 112 میلیارد تومان است که 12 میلیارد تومان باقی مانده که از طریق بانک‌ها پیگیریم که تخصیص داده شود.

    آشتاب در خصوص حمایت از مشاغل آسیب دیده و تسهیلات سیل در استان بیان کرد: در این راستا اعتبار 150 میلیارد تومانی به استان ابلاغ شد که 100 میلیارد تومان آن در جریان سفر شریعتمداری وزیر تعاون، کار قول داده شد در سرجمع اعتبارات استان اضافه شود و مابقی آن از طریق سفر معاونین وزیر به استان انجام شود؛ از این رقم تاکنون 68 میلیارد تومان به استان تزریق و به شبکه‌های بانکی اعلام شده و این درحالیست که بیش از 140 میلیاردتومان طرح به بانک‌ها معرفی شده است، پیگیری برایاخذ مابقی این تسهیلات ادامه دارد. 

    وی عنوان کرد: در مجموع اعتباراتی که برای اشتغال روستایی و حمایتی و سیل به استان ابلاغ شده 547 میلیارد تومان بوده که 443 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده که از این رقم تخصیصی 348 میلیارد تومان پرداختی بوده است. 

    این مسئول اظهار کرد: به لحاظ ابلاغ اعتبار رتبه هشتم کشوری هستیم که نشان از تلاش مسئولین استان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی