عصر بازار

اقتصاد فرانسه امسال ۹ درصد کوچک خواهد شد

عصر اعتبار- بانک مرکزی فرانسه از مثبت شدن رشد اقتصادی این کشور در سال آینده خبر داد.

اقتصاد فرانسه امسال ۹ درصد کوچک خواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بانک مرکزی فرانسه در برآورد جدیدی از وضعیت اقتصادی این کشور اعلام کرد که اقتصاد این کشور امسال تحت تاثیر شیوع کرونا، محدودیت های رفت و آمد و تعطیلی گسترده کسب و کارها حدود 9 درصد کوچک خواهد شد که در صورت تحقق، بدترین عملکرد دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا طی یک دهه اخیر خواهد بود. بانک مرکزی فرانسه هم چنین پیش بینی خود را از رشد اقتصادی سال های 2022 و 2021 از چهار درصد به پنج درصد و برای سال 2023 به دو درصد افزایش داده است.

    فرانسه یکی از 10 کانون اصلی درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و اکنون بسیاری از شهرهای این کشور مجددا تحت شرایط قرنطینه هستند. از اواخر ماه اکتبر روند ابتلا به کرونا در این کشور مجددا صعودی شده است. پیش تر بانک مرکزی فرانسه پیش بینی کرده بود رشد اقتصادی امسال این کشور منفی 8.7 درصد باشد. 

    طبق اعلام بانک مرکزی فرانسه روند بازگشت سطح تولیدات ناخالص داخلی این کشور به میزان قبل از همه گیری کرونا تا اواسط سال 2022 میلادی به طول خواهد انجامید. با وجود بازیابی نسبی اقتصاد فرانسه نرخ بیکاری این کشور در سطح بالایی باقی خواهد ماند و نرخ بیکاری این کشور در سال 2021 معادل 11 درصد پیش بینی شده است اما انتظار می رود روند نرخ بیکاری به تدریج کاهشی شود و به 9 درصد تا اواسط سال 2023 کاهش پیدا کند. 

    بانک مرکزی فرانسه در گزارش خود اعلام کرده است اکنون سطح فعالیت های اقتصادی این کشور هشت درصد کمتر از رقم ثبت شده در ماه دسامبر است و با توجه به روند فعلی انتظار می رود رشد بخش تولیدات در سه ماهه پایانی امسال منفی چهار درصد باشد. 

    متوسط نرخ رشد اقتصادی فرانسه در بازه زمانی 1949 تا 2020 معادل 0.64 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم سال 1968 با هشت درصد و پایین‌ترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه دوم سال 1968 با منفی 5.3 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو