عصر بازار

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی خبر داد؛

شناسایی هوشمند سایت‌های شرط‌بندی

ورود به سایت قمار جرم است

عصر اعتبار- معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از شناسایی سایت‌های شرط‌بندی توسط سامانه‌های هوشمند خبر داد.

شناسایی هوشمند سایت‌های شرط‌بندی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مهران محرمیان با اشاره به فعالیت سایت‌های قمار گفت: با همکاری و اشتراک گذاری اطلاعات بین پلیس فتا، دادستانی و بانک مرکزی، افراد متخلف و درگاه‌های مالی آن‌ها توسط سامانه‌های هوشمند مورد رصد و شناسایی قرار می‌گیرد.

    افزود:‎ همه درگاه‌ها و کارت‌هایی که شناسایی می‌شوند در اختیار معاون فضای مجازی دادستانی قرار می‌گیرند و در اسرع وقت برای آن‌ها حکم صادر می‌شود.

    وی گفت: در حال حاضر حدود 20 هزار درگاه و کارت در این حوزه شناسایی شده که این تعداد، فقط در زیرمجموعه بانک مرکزی مورد رصد قرار گرفته و در حوزه‌های دیگر مثل پلیس فتا، دادستانی و وزارت ارتباطات هم کشفیات زیادی وجود دارد.

    محرمیان افزود: درگاه‌های زیادی به صورت تقلبی در سایت‌های اینترنتی بالا می‌آید که ظاهرا فقط برای پرداخت از آن استفاده می‌شود، اما باید این هشدار را بدهیم که این درگاه ها، اطلاعات حساب افراد را می‌گیرند و بعد مورد سو استفاده قرار می‌گیرند.

    معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: فرد بعد از وارد شدن در این سایت‌ها و انجام عمل قمار، بعدا متوجه می‌شود که کل حسابش خالی شده که ما در این خصوص هم درحال انجام کارهایی هستیم تا از بروز این اتفاقات جلوگیری کنیم. اما چون خود شخص، مستقیم ریز اطلاعات حساب و کارت خود را در اختیار این درگاه‌های تقلبی قرار می‌دهد کار برخورد، کمی سخت خواهد بود.

    معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، هشدار جدی هم به کسانی داد که کارت‌های بانکی خود را اجاره می‌دهند؛ این افراد باید بدانند که همه عواقب و مسئولیت این کار به عهده خودشان است و برخورد دستگاه‌های نظارتی و قضایی با شخص صاحب کارت خواهد بود.

    محرمیان یک هشدار جدی هم به قماربازان داد و گفت: قانون و دستگاه قضایی و بانک مرکزی با همه قدرت و هماهنگی، تلاش می‌کنند تا آن‌ها را مجازات کنند.

    وی در خصوص الگوریتم و نوع برنامه نویسی این سایت‌های قماربازی هم هشدار داد و گفت: سیستم برنامه‌ این سایت ها، جوری تعبیه شده که فرد مراجعه کننده، بار اول و دوم قمار را برنده می‌شود و پول خوبی به دست می‌آورد بار سوم در قمار می‌بازد و دفاعات بعدی افرادی که سایت را راهبری می‌کنند مبالغ بسیار بالایی را پیشنهاد می‌دهند و به یکباره فردی که فریب خورده قمار را می‌بازد و کل سرمایه و دارایی او از دست می‌رود.

    وی در حوزه هماهنگی بین دستگاه‌ها هم گفت: ارتباط بسیار خوبی بین بانک مرکزی، پلیس فتا و دادستانی وجود دارد و به تازگی با جلساتی که با نمایندگان مجلس داشتیم این عزم جدی وجود دارد تا قانون گذار هم برای برخورد با این پدیده شوم با ما همکاری کند و ما بتوانیم قانونی قوی‌تر برای برخورد داشته باشیم.

    معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت:این سایت‌ها از طریق تبلیغات در فضای مجازی و عموما افراد مشهوری که متاسفانه در دام این قمار بازان می‌افتند به مردم معرفی می‌شوند و نحوه کارشان به شکلی است که بعد از عمل قمار، فرد را برای پرداخت پول به سایت دیگری که آن سایت تقلبی است می‌برند و بعد از پرداخت، فورا پول را از آن حساب‌ها جابه جا می‌کنند تا ردی از این پولشویی کثیف باقی نماند.

    وی گفت: رسانه‌ها نقش حساس و مهمی در روشنگری مردم دارند تا به دام این شیادان قمارباز نیافتند.

    محرمیان افزود: خیلی از مردم هنوز نمی‌دانند که ورود به سایت قمار به هر نحوی جرم است و تبعات بسیار بدی برایشان دارد و زمانیکه مال و اموالشان را از دست می‌دهند و برای شکایت وارد دستگاه قضایی می‌شوند، متوجه می‌شوند که این کار جرم بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی