عصر بازار

قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری آرچلیک ترکیه با هیتاچی

عصر اعتبار- شرکت لوازم خانگی آرچلیک ترکیه با هدف توسعه فعالیت در بازارهای نوظهور، قراردادی برای خرید ۶۰ درصد سهم شرکت هیتاچی گلوبال لایف سولوسنز (Hitachi GLS) به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار امضا کرد.

قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری آرچلیک ترکیه با هیتاچی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، آرچلیک در اظهارنامه ای به بازار بورس ترکیه اعلام کرد آرچلیک و هیتاچی جی ال اس شرکت جدیدی را تشکیل می دهند که آرچلیک کنترل فعالیتهای آن را در بازار لوازم خانگی بجز ژاپن در دست خواهد داشت. انتظار می رود این قرارداد تا اول آوریل نهایی شود.

    ارزش سهام آرچلیک پس از انتشار این خبر یک درصد صعود کرد. بلومبرگ جمعه گذشته درباره مذاکرات آرچلیک برای خرید کسب و کار لوازم خانگی هیتاچی در خارج از ژاپن گزارش داده بود. این قرارداد شامل دو زیرمجموعه هیتاچی جی ال اس با تاسیسات تولید در تایلند و چین و 10 شرکت فروش در منطقه می شود که عمدتا یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، پلوپز، پمپ آب و دستگاه تهویه هوا می فروشند. ظرفیت تولید سالانه شرکتهای تولیدی تایلندی و چینی سه میلیون دستگاه یخچال و ماشین لباسشویی است.

    درآمد خالص تلفیقی کسب و کار خریداری شده توسط آرچلیک بجز ژاپن حدود یک میلیارد دلار است. درآمد ناخالص این کسب و کار بدون در نظر گرفتن بهره، مالیات، نوسان پولی و استهلاک، حدود 70 میلیون دلار در سال مالی منتهی به 31 مارس بوده است. انتظار می رود پس از این انتقال دارایی، محصولات شرکت جدید توسعه پیدا کرده و شامل خشک کن، ماشین ظرفشویی، فر و سایر لوازم خانگی کوچکتر شود.

    آرچلیک محصولات را تحت 12 برند شامل بِکو، فلاوِل، گراندیگ و التوس می فروشد. این شرکت خرید شرکتهای دیگر را در سالهای اخیر توسعه داده و دیفای اپلاینس آفریقای جنوبی و داولانس پاکستان از جمله خریدهایش بوده اند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت ترکیه ای منطقه آسیا اقیانوسیه را یک بازار رشد کلیدی می داند و سال گذشته برای خرید کنترل شرکتی که برند سینگر در بنگلادش را اداره می کند، توافق کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی