عصر بازار

وضع اقتصاد چین از همه بهتر است

وضع اقتصاد چین از همه بهتر است

عصر اعتبار- بانک جهانی در گزارشی پیش بینی کرد اقتصاد چین بیشترین رشد را در بین اقتصادهای بزرگ جهان تجربه کند.

وضع اقتصاد چین از همه بهتر است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بانک جهانی در تازه ترین برآورد خود از اقتصاد چین پیش بینی کرده است که اقتصاد این کشور در سال آینده 7.9 درصد رشد کند که در صورت تحقق، 5.9 درصد بیشتر از چیزی خواهد بود که در سال جاری به ثبت می رسد. به گفته این نهاد، اقتصاد چین به لطف بهبود شرایط بازار کار و افزایش تقاضای مصرفی و مخارج خانوار خواهد توانست در سال آینده به شرایط قبل از آغاز کرونا بازگردد.

    بانک جهانی در گزارش خود از اقتصاد چین با اشاره به بهبود شرایط کلان اقتصاد چین هشدار داده است این مساله نباید باعث غفلت سیاست گذار چینی از برخی چالش های فعلی نظیر بدهی بالا باشد. بانک جهانی به چین توصیه کرده است سیاست گذاری خود را کماکان به گونه ای تنظیم کند که باعث تقویت اطمینان فعالان اقتصادی به ثبات این کشور شود. بانک جهانی با استقبال از ابتکار پکن در راه اندازی مکانیزم مدیریت بدهی دولت های محلی خواهان تمدید آن برای سال آینده شده و اعلام کرده است این مکانیزم به گونه ای موفق باعث کاهش ریسک های مالی در سطح محلی شده است.

    بانک جهانی همچنین نقش بانک مرکزی چین در مدیریت بحران کرونا و کاستن از تبعات اقتصادی آن را بسیار مهم دانسته و از این نهاد خواسته است به حضور قدرتمند خود برای حمایت از بازارهای مالی و تزریق نقدینگی ادامه دهد.

    سباستین اکارد- اقتصاددان ارشد بانک جهانی در امور چین گفت: اقتصاد چین با توجه به پانسیل رشد بالای مناطق توسعه یافته و شهر خود سال اینده رشد بالایی را خواهد داشت اما مهم است که برای تداوم این روند، چین به یک اقتصاد خدمات محور تبدیل و نقش نوآوری در آن نیز تقویت شود. به گفته اکارد، این اتفاق تنها در صورتی خواهد افتاد که سیاست گذاری های مالی به گونه ای تنظیم شود که باعث توزیع عادلانه تر امکانات در تمام کشور شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی