عصر بازار

مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی خبر داد؛

پرداخت بیمه بیکاری کرونا به ۹۱ هزار جا مانده

عصر اعتبار- مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، گفت: با رفع نقایص اطلاعات متقاضیان جامانده مقرری بیمه بیکاری ایام کرونا، لیست افراد به بانک مرکزی ارائه شد و پرداخت ها به زودی آغاز می شود.

پرداخت بیمه بیکاری کرونا به ۹۱ هزار جا مانده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مهدی شکوری،  اظهار داشت: مبلغی که قرار است برای پرداخت مقرری ایام کرونا برای افراد جامانده که حدود 91 هزار نفر بودند در دو فهرست جداگانه برای سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است و تخصیص منابع صورت گرفته و برای پرداخت به بانک مرکزی و خزانه ارسال شده است.

    وی افزود: عامل جاماندن از بیمه بیکاری ضعف همکاری خود مشمولان بود که برخی از آنها با دادن شماره حساب اشتباه، دادن شمار حساب خانواده و یا شماره تلفن همراهی که به نام خودشان نبود که در نتیجه پیامکی برای آنها ارسال نشد.

    شکوری گفت: قانون بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی برای افرادی است که بدون میل و اراده خود بیکار شده‌اند و به مدت 33 سال است در کشور اجرا می‌شود.

    وی افزود: مشمولان این قانون افرادی هستند که رابطه مزد بگیری با کارفرمایان دارند و کارفرمایان ماهانه 3 درصد بیمه بیکاری آنان را پرداخت می‌کنند.

    مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: منابع مالی این صندوق توسط کارفرمایان تأمین می‌شود و بیمه شدگان و دولت هیچ نقشی در تأمین منابع مالی آن ندارند و قانون حمایت از افراد کوتاه مدت است.

    شکوری ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی موظف است در صورتی که فردی به طور ناخواسته بیکار می‌شود، حق بیمه بیکاری او را بر اساس تشخیص و معرفی وزارت کار پرداخت نماید.

    وی گفت: طبق این قانون در حال حاضر افراد مجرد واجد شرایط از 6 ماه تا 36 ماه و افراد متأهل از 12 ماه تا 50 ماه می‌توانند از حق بیمه بیکاری برخوردار باشند.

    مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی، افزود: موضوع کرونا جهانی است و مختص یک کشور نیست و در این مرحله، چون پرداخت 3 درصدی کارفرمایان جوابگوی افراد مشمول با تعداد بالا نمی‌شود، حاکمیت و دولت‌ها منابع مالی صندوق را تأمین می‌کنند.

    شکوری گفت: با حمایت‌های دولت در 3 ماه اول شیوع کرونا، تعداد متقاضیان دریافت بیمه بیکاری به 750 هزار نفر رسید که با توجه به اینکه از 14 میلیون بیمه شده اصلی، 7 میلیون مشمول قانون کار هستند و 3 درصدهایی که از 7 میلیون گرفته می‌شود جوابگوی این تعداد نمی‌شد که دولت از منابع صندوق توسعه ملی بخشی از هزینه‌ها را تأمین کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو