عصر بازار

تازه ترین آمار از میزان پرداخت وام کرونا

عصر اعتبار- معاونت اشتغال وزارت کار از پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان وام به کسب و کارهای آسیب دیده در مرحله نخست پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا خبر داد.

تازه ترین آمار از میزان پرداخت وام کرونا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله سیاست های وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر این اساس 14 رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بودند، برای استفاده از تسهیلات مذکور به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام کردند.

    بر اساس آمارها، در مرحله نخست پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا، نزدیک به 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کشور پرداخت شده و متقاضیان به 19 بانک تعیین شده در این حوزه معرفی شده اند. این 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات، در 14 رسته و حدود 858 زیر رسته تعریف شده است.

    آنطور که معاون اشتغال وزیر کار گفته پرداخت تسهیلات به بخشهای آسیب دیده به تدریج ادامه پیدا کرده و تلاش شده تا فرصت تنفس و بازپرداخت در مرحله دوم بیشتر باشد به گونه ای که تا بهار آینده متقاضیان فرصت داشته باشند.

    به گفته منصوری، در مرحله دوم نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا 2000 میلیارد تومان به بخش گردشگری، 1700 میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر و 800 میلیارد تومان به بخش ورزش اختصاص یافته است.

     در مرحله دوم از پرداخت تسهیلات کرونا، چهار حوزه گردشگری و صنایع دستی، حمل و نقل، فرهنگ و هنر و ورزش مورد توجه قرار گرفته و رقمی در حدود 8000 میلیارد تومان تسهیلات به این بخشها پرداخت خواهد شد.

    پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای حوزه گردشگری، ورزشی و فرهنگ و هنر در ادامه حمایت دولت از صاحبان مشاغل شدیدا آسیب دیده از کرونا صورت گرفت و بر این اساس ستاد ملی مقابله با کرونا مصوباتی را به تصویب رساند.

    مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بازپرداخت تسهیلات کرونا به شاغلان و کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر با سه ماه تنفس از خرداد ماه سال 1400 آغاز خواهد شد تا به تاب آوری بیشتر این دسته کسب و کارها کمک شود. بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی مشاغل حوزه گردشگری نیز از اول اردیبهشت ماه و بازپرداخت اقساط تسهیلات کسب و کارهای حوزه ورزش و جوانان از ابتدای خرداد 1400 خواهد بود.

    پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا با نرخ 12درصد بوده و متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات باید از طریق ثبت نام در سامانه کارای وزارت کار مراحل ثبت نام خود را دنبال و پس از تایید سامانه و معرفی به بانک، تسهیلات درخواستی را از طریق شعب بانک دریافت کنند.

    برابر اعلام بانک مرکزی، تا تاریخ 10 آذر 1399 جمعا 533 هزار و 752 واحد به منظور دریافت تسهیلات کرونا به بانکهای عامل معرفی شده که از این تعداد، 365 هزار و 841 واحد یعنی حدود 70 درصد، با میزان اشتغال 621 هزار نفر مبلغ 76.933 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده و پرونده مابقی واحدهای کسب و کار نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو