عصر بازار

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

۸۳۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند

افزایش ۱۰برابری وام بازنشستگان

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: منابع دریافتی از پروژه‌های ساختمانی باید ۲۰ درصد حق بیمه کارگران ساختمانی را تأمین کند تا امکان استفاده تمامی کارگران ساختمانی از خدمات سازمان فراهم شود.

۸۳۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مصطفی سالاری در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگی این شهرستان و همچنین فرماندار و مسئولین ادارات پاکدشت که در محل شعبه تأمین اجتماعی پاکدشت برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 830 هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند و در صورت تأمین منابع پایدار امکان استفاده حدود 400 کارگر ساختمانی دیگر از خدمات تأمین اجتماعی فراهم می‌شود.

    وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در قبال جامعه تحت پوشش تعهداتی دارد، افزود: اولین تعهد سازمان تأمین اجتماعی پرداخت حقوق بازنشستگی مکفی است که در سال جاری برای بهبود شرایط بازنشستگان و افزایش حقوق این عزیزان اقدامات اساسی انجام شده است و علاوه بر افزایش سالیانه حقوق، متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز انجام شد.

    سالاری ادامه داد: تأمین اجتماعی تنها صندوقی است که با مکانیزم‌های بیمه‌ای و با اتکاء به منابع حاصل از حق بیمه در حال ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش است و وابسته به دولت نیست.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش را دومین وظیفه اصلی این سازمان برشمرد و گفت: وظیفه ما تأمین خدمات درمانی است که اولویت اصلی ما خرید خدمات از وزارت بهداشت و سایر مراکز درمانی است.

    سالاری با بیان اینکه ترجیح سازمان تأمین اجتماعی خرید خدمات درمانی است، افزود: تولید درمان وظیفه وزارت بهداشت و خرید خدمات وظیفه سازمان تأمین اجتماعی است و احداث درمانگاه و بیمارستان توسط سازمان تأمین اجتماعی به نوعی کمک به وزارت بهداشت است.

    وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در شهرستان پاکدشت و نیاز این شهرستان به افزایش تخت‌های بیمارستانی، گفت: ما آماده همکاری با وزارت بهداشت برای افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها هستیم و می‌توانیم در تأمین منابع مالی نیز مشارکت کنیم به نحوی که هزینه‌ها از محل خرید خدمات درمانی تهاتر شود.

    سالاری تجهیز و ارتقا خدمات درمانگاه تأمین اجتماعی پاکدشت را امکان‌پذیر دانست و گفت: در زمینه جذب نیرو و افزایش تجهیزات این مرکز درمانی هیچ محدودیتی نداریم و هرگونه تجهیزاتی مه مورد نیاز است، خریداری می‌شود.

    وی همچنین از افزایش 10 برابری سهمیه وام بازنشستگان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال 180 میلیارد تومان وام به بازنشستگان پرداخت شد و امسال این رقم به 2,000 میلیارد تومان رسیده است و تمام فرآیند درخواست تا پرداخت وام به صورت کاملاً غیرحضوری انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی