عصر بازار

معیشت؛ خروجی نهایی تاییدیه مجلس بر بودجه ۱۴۰۰

عصر اعتبار- عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴۰۰ کل کشور بیان داشت: در جمع‌بندی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، قطعا موضوع معیشت و بهبود وضعیت اقتصادی مردم در اولویت خواهد بود.

معیشت؛ خروجی نهایی تاییدیه مجلس بر بودجه ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مجتبی رضاخواه  درباره اقدامات مجلس برای کمک رسانی به اقشار کم درآمد در سال آینده، اظهار کرد: دولت در سال 98 و 99 برای کمک رسانی به اقشار کم درآمد ارز 4200 تومانی را در نظر گرفت تا به کمک آن کالاهای اساسی برای مردم تامین شود.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات تامین ارز 4200 تومانی، گفت: مجلس موافق حذف ارز 4200 تومانی است تا با تک نرخی کردن ارز مشکلاتی که ارزهای چند قیمتی برای کشور ایجاد کرده اند از بین برود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم افزود: از اینرو مجلس با همراهی دولت درصدد است برای کمک به مردم بعد از تک نرخی کردن ارز، قیمت مابه التفاوت آن را به صورت یارانه در اختیار اقشار کم درآمد قرار دهد تا مردم بتوانند به صورت دلخواه کالای مورد نیاز خود را تامین کنند.

    رضاخواه تصریح کرد: اگر این بودجه 8 میلیارد دلاری که موسوم به ارز 4200 تومانی در کشور بوده را ضرب در قیمت آزاد ارز که 30 هزار تومان است کنیم عددی حدود 160 هزار میلیارد تومان می شود که برخی از این ارزها انحرافاتی داشت.

    وی با بیان اینکه روش های دیگری در مجلس برای کمک رسانی به مردم وجود دارد، بیان کرد: مجلس ترجیح می دهد این عدد 160 هزار میلیارد تومانی به طور مستقیم به اقشار نیازمند پرداخت شود تا خود آنها به گونه‌ای که می‌خواهند از این مبلغ استفاده کنند.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات دیگری که می توان به عنوان خطوط ویژه ای برای کمک به مردم در سال آینده اتخاذ کرد این مورد است که ترتیبی صورت گیرد حال با تصویب قوانین یا تشدید نظارت، شاهد افت تورم در کشور باشیم زیرا اگر تورم کاهش یا تثبیت شود دیگر شاهد افزایش قیمت کالاها در بازار نخواهیم بود.

    عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١4۰۰ کل کشور در پایان بیان کرد: در جمع بندی بودجه قطعا اولویت اصلی مجلس یازدهم بحث معیشت و اقتصاد مردم است تا در سال آینده با مشکلات معیشتی روبرو نشوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی