عصر بازار

ثبت نام در سایت تامین اجتماعی برای مشاهده سوابق بیمه

عصر اعتبار- راه های مختلفی برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی وجود دارد که لازمه استفاده از این روشها، ثبت نام در سایت تامین اجتماعی است.

ثبت نام در سایت تامین اجتماعی برای مشاهده سوابق بیمه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بنابراعلام کارمند، با ثبت نام در سایت تامین اجتماعی علاوه بر مشاهده سوابق بیمه از امکانات دیگری نیز برخودار می شوید.

    اعتراض به سوابق ناموجود، مشاهده سوابق بیمه سربازی، خرید بیمه خدمت سربازی، ثبت درخواست کمیسیون پزشکی، ثبت نام هدیه ازدواج، درخواست دفترچه بیمه، بازرسی، دریافت فیش حقوقی، انواع استعلامات و ... از جمله این امکانات هستند که بطور غیرحضوری ارائه می شوند و به مرور زمان خدمات بیشتری به این لیست اضافه خواهد شد.

    نحوه ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

    برای ورود به سایت تامین اجتماعی وی پی ان خود را خاموش کنید. سایت تامین اجتماعی برای کاربران خارج از کشور در دسترس نیست. برای ثبت نام در سایت تامین اجتماعی به آدرس  eservices.tamin.ir مراجعه کنید و روی ثبت نام بزنید. توجه کنید برای ثبت نام، مالکیت شماره تلفن همراه وارد شده صرفاً می بایست متعلق به شخص شما باشد.

    در صورتی که شماره تلفن همراه وارد شده متعلق به شما نباشد نیاز است پس از طی کلیه مراحل ثبت نام شخصاً با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی جهت فعال سازی حساب کاربری خود مراجعه کنید.

    در مرحله بعد کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و روی گزینه مرحله بعد بزنید.

    در صفحه جدید اطلاعات شناسنامه ای شامل نام، نام خانوادگی، جنسیت، شماره شناسنامه، تاریخ تولد خود را وارد کنید.

    در مرحله بعد یک ایمیل معتبر وارد کنید و یک گذرواژه یا پسورد برای خود انتخاب کنید.

    در پایین صفحه پرسش های امنیتی را پر کنید. این پرسش ها برای بازیابی رمز عبور یا گذرواژه استفاده می شود. گذرواژه و پرسش و پاسخ های امنیتی را در جایی یادداشت کنید تا برای ورود به سایت به مشکل نخورید.

    در مرحله بعد اطلاعاتی که وارد کرده اید به شما نمایش داده می شود تا در صورت بروز اشتباه ویرایش کنید. با تایید اطلاعات، فرآیند ثبت نام تمام می شود و باید منتظر تایید و صحت سنجی از سوی سازمان تامین اجتماعی باشید.

    بررسی و صحت سنجی اطلاعات وارد شده تا 48 ساعت زمان می برد و در صورت تایید یا عدم تایید پیامکی برای شما از سوی سازمان تامین اجتماعی ارسال می شود. همچنین اگر نیاز به مراجعه حضوری باشد در پیامک اطلاع رسانی می شود.

    مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

    پس از ثبت نام در سایت تامین اجتماعی، یکی از خدمات مفیدی که می توانید از آن بهره بگیرید مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی است. برای مشاهده سوابق بیمه کافیست وارد سامانه شوید و در منو سایت روی بیمه شدگان سپس خدمات سابقه و در آخر کلیه سوابق را بزنید.

    سوابق بیمه شما از سال 86 به بعد نمایش داده می شود چرا که پیش از سال 86 ثبت سوابق بیمه به صورت دستی انجام می شده است و بعد از این تاریخ سوابق سیستمی ثبت می شود.

    پس از بررسی سوابق، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت به شعبه مراجعه و درخواست جمع آوری سابقه کنید. ضمنا توجه داشته باشید هر زمان از شعبه ای به شعبه دیگر منتقل شدید حتما در آخرین شعبه درخواست جمع آوری سابقه نمایید تا در ایام بیکاری یا بازنشستگی به مشکل برنخورید.

    روش های دیگر مشاهده سوابق بیمه، نصب برنامه کارمند، نصب برنامه تامین اجتماعی من، شماره گیری #4*  و مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری ها است.

    مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی در برنامه کارمند

    یکی دیگر از روشهای مشاهده سوابق بیمه استفاده از اپلیکیشن کارمند است که در دو نسخه اندروید و IOS  توسعه یافته و علاوه بر مشاهد سوابق بیمه، امکانات و خدمات مفید و کاربردی دیگری نیز ارائه می کند.

    جهت دانلود نسخه اندروید برنامه کارمند از گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

    از جمله امکانات این برنامه محاسبه حقوق بازنشستگی و بیمه بیکاری ، استعلام خلافی خودرو، مشاهده لحظه ای نرخ ارز و طلا ، استعلام قیمت گوشی دست دوم، استعلام بدهی پلاک خودرو، نوبت گیری تعویض پلاک، نوبت گیری و نقشه مراکز معاینه فنی و استعلام اعتبار معاینه فنی، استعلام سهام عدالت، پرداخت قبوض، استعلام مرسولات پستی و ... است.

    مشاهده سوابق بیمه با برنامه تامین اجتماعی من: همانطور که پیش تر اشاره شد برنامه تامین اجتماعی من نیز یکی از روشهای مشاهده سوابق بیمه است. برنامه تامین اجتماعی من توسط سازمان تامین اجتماعی تهیه شده است و در سایت سازمان و کافه بازار موجود است. این برنامه تنها نسخه اندروید دارد.

    مشاهده سوابق بیمه با کد USSD : با شماره گیری #4* نیز می توانید سابقه بیمه خود را چک کنید اما امکان مشاهده لیست سوابق بیمه طی ماه ها و سالهای گذشته نیست و تنها آخرین سابقه بیمه را به شما نمایش می دهد.

    مراجعه حضوری برای دریافت سوابق بیمه: روش مراجعه حضوری نیز راه دیگری است که در صورت بروز مشکل در استفاده از روشهای بالا می توانید استفاده کنید. کافیست با در دست داشتن مدارک هویتی خود به نزدیکترین شعبه یا کارگزاری شهر خود مراجعه کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی