عصر بازار

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۹۰۹ دلار و ۳۵ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که ارزش دلار آمریکا و سوددهی اوراق خزانه داری این کشور تقویت شده قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود، هرچند که احتمال ارائه بسته های محرک مالی بیشتر در آمریکا سبب شده تا طلا همچنان در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی متوالی باقی بماند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.24 درصد کاهش به 1909 دلار و 35 سنت رسید. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.7 درصد رشد داشته است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با 0.20 درصد افت به 1909 دلار و 70 سنت رسید.

    کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت در این باره گفت: «در کوتاه مدت عاملی برای رشد بیشتر قیمت طلا وجود ندارد.» وی افزود: «تاثیر ناشی از امیدواری ها به بسته های محرک مالی بیشتر سبب افزایش انتظارات تورمی در آمریکا شده است، اما در عین حال شاهد رشد سوددهی اوراق خزانه داری این کشور هستیم که برای بازار طلا از اهمیت بالایی برخوردار است.»

    میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به بالای یک درصد رسیده و این به ترمیم ارزش دلار کمک کرده است. تقویت ارزش دلار سبب گرانتر شدن طلا برای سرمایه گذارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

    قطعی شدن کنترل سنا تورم دموکرات ها سبب شده تا امیدها نسبت به ارائه بسته های محرک مالی بیشتر در آمریکا افزایش یابد و این مسئله با بالا بردن انتظارت تورمی سبب رشد جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران گردد.

    اما بالا رفتن انتظارت تورمی و رشد سوددهی اوراق خزانه در عین حال مقام های فدرال رزرو را امیدوار کرده که سیاست جدید پولی این بانک در حال نتیجه دادن است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی