عصر بازار

تقاضای دسترسی به داده‌های موجود در پایگاه اطلاعاتی مودیان مالیاتی

عصر اعتبار- بانک مرکزی به منظور استقرار سامانه‌های سنجش اعتبار و شناسایی روابط اشخاص، درخواست دسترسی به داده‌های موجود در پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی را به هیات دولت ارائه کرد.

تقاضای دسترسی به داده‌های موجود در پایگاه اطلاعاتی مودیان مالیاتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی براساس آیین نامه پیشگیری از انباشت مطالبات غیرجاری بانکی، متولی استقرار سامانه های سنجش اعتبار و شناسایی روابط اشخاص (ذینفع واحد) می باشد.

    یکی از سازمان های تامین کننده اطلاعات قید شده در آیین نامه مذکور، سازمان امور مالیاتی است که نقش مهمی در تامین اطلاعات موردنیاز این سامانه ها دارد. براساس تبصره (4) ماده (169) مکرر قانون مالیات های مستقیم، دستگاه های اجرایی که مطابق قانون نیاز به اطلاعات دارند، مجازند با تصویب هیات وزیران و حفظ طبقه بندی مربوط، از داده های موجود در پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی موضوع ماده مذکور در حد نیاز استفاده کنند.

    بر همین اساس، بانک مرکزی درخواست صدور مجوز لازم جهت دسترسی به اطلاعات موجود در پایگاه فوق را به هیات دولت ارائه نموده است. گفتنی است، درخواست مذکور در حال طی مراحل بررسی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی