عصر بازار

کشف ۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان قدس

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی غرب استان تهران، از کشف ۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان قدس، خبر داد.

کشف ۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان قدس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سردار  کیوان ظهیری در این باره اظهار کرد: با بدست آوردن اطلاعاتی درباره اینکه فردی سودجو اقدام به راه اندازی مزرعه تولید ارز دیجیتال در یک انباری کرده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قدس قرار گرفت.

    وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی و فنی انبار را شناسایی کرده و پس از اخذ مجوزهای قانونی به محل مورد نظر اعزام شدند.

    وی گفت: در بازرسی از این مزرعه تعداد 26 دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن ها 2 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد شده است.

    فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی  آن به مراجع قضائی، گفت: استفاده از دستگاه های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی داشته. بنابراین متهم با استفاده از برق دولتی و به صورت غیر مجاز اقدام به راه اندازی مزرعه استخراج ارز دیجیتال کرده بود که با اشراف اطلاعاتی پلیس از ادامه فعالیت وی جلوگیری به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی