عصر بازار

در ماه دسامبر؛

سپرده ارزی خارجی در کره‌جنوبی رکورد زد

عصر اعتبار- داده‌های بانک مرکزی کره‌جنوبی نشان می‌دهد میزان سپرده‌های ارزی خارجی در کره‌جنوبی با رشد تقاضای افراد، افزایش چشمگیری داشته و رکوردی تاریخی به ثبت رسانده است.

سپرده ارزی خارجی در کره‌جنوبی رکورد زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، داده‌های بانک مرکزی کره‌جنوبی نشان می‌دهد میزان سپرده‌های ارزی خارجی در کره‌جنوبی با افزایش تقاضای افراد افزایش چشمگیری داشته و رکوردی تاریخی به ثبت رسانده است.

    سطح سپرده ارزی خارجی متعلق به ساکنان کره‌جنوبی در پایان ماه دسامبر 0.59 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به رکورد تاریخی 94.2 میلیارد دلار رسید. این سومین ماه متوالی است که سطح سپرده ارزی خارجی در کره‌جنوبی رکوردشکنی می‌کند.

    ساکنان کره‌جنوبی به افراد بومی، شرکت‌های داخلی و همچنین خارجی‌ها و شرکت‌های خارجی‌ای گفته می‌شود که حداقل 6 ماه ساکن کره بوده باشند. در پایان ماه گذشته سپرده ارزی خارجی تحت مالکیت شرکت‌ها با اندکی کاهش به 74.39 میلیارد دلار رسید، در حالی که سپرده ارزی تحت مالکیت افراد 0.79 میلیارد دلار رشد کرد و به 19.81 میلیارد دلار رسید. به نقل از مهر؛ سهم دلار در سپرده‌های ارزی کره در این ماه 0.18 میلیارد دلار افزایش یافت و به 80.04 میلیارد دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی