عصر بازار

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور مطرح کرد؛

ضرورت کمک به مال باختگان بازار سرمایه

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که متاسفانه وضعیت ایجاد شده در بورس به اعتماد مردم نسبت به قابلیت ها و سلامت دستگاه های اداری کشور آسیب جدی وارد کرده و باید اقدام عاجلی در این حوزه صورت گیرد.

ضرورت کمک به مال باختگان بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمد علیرضا بیگی، با اشاره به تبعات ریزش بازار بورس و ضرورت انجام اقدامی عاجل در این حوزه، بیان کرد: مردم برحسب اعتمادی که به رئیس جمهور و دولت داشتند، سرمایه های خرد و اندک خود را وارد بازار سرمایه کردند. اما به واسطه دخالت های مستقیم و غیر مستقیم دولت در بازار بورس شاهد هستیم که اعتماد مردم در این بازار به آتش کشیده شده است.

    وی در ادامه اظهار کرد: وضعیت پیش آمده در بازار بورس سبب شده تا ما فرصت طلایی را از دست دهیم. مردم می توانستند در بستر بازار سرمایه در افزایش تولید و توسعه کشور مشارکت داشته باشند اما عملا با نوع سیاست های اتخاذ شده، پولی وارد عرصه تولید نشده بلکه صرف سفته بازی و دلالی و خرید و فروش سهام شده است.

    نماینده مردم تبریز در مجلس، تصریح کرد: با توجه به شکایات و انتقادهای مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبرها حاکی است که رییس قوه قضاییه دستور رسیدگی داده و شعبه اختصاصی برای این کار تعیین کرده اند. از سوی دیگر برخی از اخبار حاکی از این است که در نرم افزارهای مربوط به تنظیمات بورس دخل و تصرف هایی صورت گرفته و منجر به استعفای رییس سازمان بورس شده است.

    این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تاکید کرد: این اتفاقات همگی ناخوشایند بوده و هیچکدام نمی تواند مالباختگان بازار بورس را دلداری دهد. از همه مهم تر اعتماد مردم نسبت به قابلیت ها و سلامت دستگاه های اداری کشور آسیب دیده است.

    علیرضابیگی در پایان با تاکید بر ضرورت انجام اقدامی عاجل از سوی قوای سه گانه برای کنترل بازار بورس بیان کرد: با توجه به التهابات اجتماعی که امروز شاهد هستیم و باتوجه به وسعت جمعیتی که در بورس شرکت داشته و با سرمایه های خرد و کلان احساس می کنند مال باخته هستند، ضروری است اقدامی عاجل برای تسلی دادن به مردم انجام شود. اگر این اتفاق نیفتد شاهد واکنش هایی در بین گروه های اجتماعی بوده و نارضایتی در این حوزه با وسعت بیشتری خود را نشان خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی