عصر بازار

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ متناسب سازی می‌شود

عصر اعتبار- دهقان‌کیا گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ با حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری متناسب سازی می‌شود.

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ متناسب سازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران درباره آخرین اخبار از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال 1400، اظهار کرد: بند و تبصره 2 لایحه بودجه 1400 مشخص شده بود که 90 هزار میلیارد تومان بودجه برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

    رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران  ادامه داد: در این بند مشخص نشده بود که سهم سازمان تأمین اجتماعی چقدر است، طی مذاکراتی که با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی داشتیم این رقم به 150 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و سهم سازمان تأمین اجتماعی 90 هزار میلیارد تومان شد و از این رقم برای سال 1400 برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنیم.

    وی افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با دریافت این رقم در سال 1400 نزدیک به حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد شد.

    دهقان‌کیا با اشاره به دیداری که کانون عالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشت گفت: قرار شد با 90 هزار میلیارد تومانی که کمیسیون تلفیق به تصویب رسانده، موافقت شود و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد رقمی را که مجلس برای بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین کرده بود پرداخت می‌کنیم.

    رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران درباره آخرین وضعیت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال 98، 300 میلیارد تومان بود برای سال 99، 42 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، به دنبال آن دولت 10 هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه در سال 98 و 32 هزار میلیارد تومان در قالب سهام در سال جاری پرداخت کرد.

    وی خاطرنشان کرد: برای سال 1400 مشخص شد که 90 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود با این حساب دولت، 130 هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی