عصر بازار

دو نوع از خدمات ارزی بانک‌ها را بشناسید

عصر اعتبار- پرداخت ارز ماموریت و فرصت‌های مطالعاتی و هزینه‌های درمانی اعضای هیات علمی از جمله خدمات ارزی است که سیستم بانکی ارائه می‌کند و شرط لازم برای ارائه هر یک از این خدمات منوط به امضا ذیحسابی یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی است.

دو نوع از خدمات ارزی بانک‌ها را بشناسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یکی از خدماتی که سیستم بانکی به افراد ارائه می‌دهد، به ارز ماموریت مربوط می‌شود. پرداخت ارز ماموریت به صورت غیرثابت و ثابت (کوتاه مدت و بلند مدت) به صورت موردی یا تنخواه با ارائه تقاضای وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها/موسسات و شرکت‌های دولتی و واحدهای وابسته و نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای عمومی و غیردولتی با امضا ذیحسابی یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی دستگاه ذی ربط به نرخ مبادله‌ای بلامانع است. 

    همچنین، برای پرداخت ارز ماموریت به صورت کوتاه مدت لازم است که تصویر مصوبه هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت از متقاضی دریافت و در سوابق مربوطه نگهداری شود.

    علاوه بر این، برای فرصت‌های مطالعاتی و هزینه‌های درمانی اعضای هیئت علمی، ضوابط و شرایطی برای فروش ارز به متقاضیان وجود دارد که با ارائه درخواست دانشگاه‌ها و سایر موسسات آموزشی وابسته به وزارت‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با امضای ذی حساب یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مزبور به نرخ مبادله‌ای بلامانع است.

    طبق این گزارش، فروش، انتقال یا پرداخت ارز بابت هزینه‌های درمانی شامل هزینه بیمه و درمان اعضای هیئت علمی و خانواده آن‌ها که به فرصت علمی اعزام شده‌اند با تایید ذی حساب یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مربوطه به نرخ آزاد بلامانع است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی